jupan Startet 1.Mai.2020 Del på Facebook Startet 1.Mai.2020 Hei, jeg har lett overalt, men finner ingen info om det bør være kort eller lang stamme på motoren til en slik båt. Noen her som vet? Eller hvordan man måler for å finne det ut? JRO Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 1.Mai.2020 Del på Facebook Svart 1.Mai.2020 Måle lengden fra øverste kanten i motorbrønnen der motoren henger på og ned til nederst på bunnen av skroget. Da har du ca lengde det bør være fra øverst på bøylen til kavitasjonsplaten. Ta noen bilder og legg dem inn her. Da er det lettere å tegne og fortelle. Jeg antar at den skal ha lang stamme. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
jupan Svart 1.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2020 (redigert) Grand Banks jr skrev 28 minutter siden: Måle lengden fra øverste kanten i motorbrønnen der motoren henger på og ned til nederst på bunnen av skroget. Da har du ca lengde det bør være fra øverst på bøylen til kavitasjonsplaten. Ta noen bilder og legg dem inn her. Da er det lettere å tegne og fortelle. Jeg antar at den skal ha lang stamme. Kjempegodt tips. Jeg skal måke fram hekken i morgen og måle. Vet om en Yamaha 100 V-4 med lang stamme, så det hadde vært perfekt om denne passet. 🤗 Er det slik å forstå at denne kavitasjonsplaten skal være omtrent på samme nivå som skrogets absolutt laveste punkt ved hekken? Redigert 1.Mai.2020 av JRO (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 1.Mai.2020 Del på Facebook Svart 1.Mai.2020 Utenbordsmotor, lang eller kort stamme? Sitér dette innlegget Link to post
Conquest Svart 2.Mai.2020 Del på Facebook Svart 2.Mai.2020 Den båten er for lang stamme. 20 tommer. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 2.Mai.2020 Del på Facebook Svart 2.Mai.2020 JRO skrev for 11 timer siden: Er det slik å forstå at denne kavitasjonsplaten skal være omtrent på samme nivå som skrogets absolutt laveste punkt ved hekken? der er alltid et godt utgangspunkt. Så kan motor monteres litt høyere på mer hurtiggående båter. Og noen båter kan ha en bunnkonstruksjon med en liten kjøl, som kan gjøre at motor må monteres litt lavere Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
jupan Svart 4.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2020 ivar skrev On 02.05.2020 at 11.30: der er alltid et godt utgangspunkt. Så kan motor monteres litt høyere på mer hurtiggående båter. Og noen båter kan ha en bunnkonstruksjon med en liten kjøl, som kan gjøre at motor må monteres litt lavere Denne har vel liten kjøl, men knekkspant. Den skal også være god for 30 knop. Avstandener 52,5 cm, drøyt 20". Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.