Jump to content

Oljefilter VP TAMD 22 P-B


Kobayashi

Recommended Posts

Ship o'hoy folkens,

Jeg byttet oljefilter på min "nye" båt før den kom på land i fjor høst og fant at det var ikke greit å få til uten en masse søl i en ellers ren og fin kjøl, trangt var det også selvfølgelig.

På denne motoren så er filteret skråstilt, kanskje det er en tanke bak det?

Det jeg lurer på er om det er mulig og fornuftig og rigge noen ekstra fittings for å få filteret ut fra "gjemmestedet" sitt og litt frem slik at det blir enklere å komme til.

Samtidig tenker jeg da å få vinklet det rett opp og ned og ikke på skrå slik det står nå.

Er det noe som tilsier at dette burde/kan jeg ikke gjøre mtp oljeflow eller annet jeg ikke har tenkt på?

Wester 18, Huwa 26, Wiking 28, GP700SE

Link to post
Share on other sites

Regner med du skifter olje i samme slengen og at motoren da er kjørt varm. Vent isåfall en dag til motoroljen har kjølt seg ned. Hvis du får en isboks e.l. under oljefilteret vil det fange opp litt olje og det er bare å legge filteret i boksen så blir det mindre søl. I tillegg kan du surre mye papir e.l. rundt filteret før du skrur av. Jeg hadde tidligere «lillebroren» MD22 og nevnte fremgangsmåte funket bra der.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...