Jump to content

Beste kombi kartplotter? Garmin vs Raymarine.


Kobayashi

Recommended Posts

Ship o'hoy folkens,

Jeg har bare hatt Garmin kartplottere uten kombi med ekkolodd tidligere, men nå står jeg på valget mellom en Garmin echomap chirp 92sv og en Raymarine Element 7s.

Er det noen som har noen tanker om hvem av disse jeg burde kjøpe? (se bort fra at det er 2" forskjell på de to)

I båten idag så er det en gammel Garmin 4" med gjennomgående skrogmontert svinger.

Jeg ønsker ikke hekkmontert svinger så kanskje jeg kan hooke opp en ny Garmin på den eksisterende svingeren?

Tanker, forslag og inspill mottas med takk :thumbsup:

Wester 18, Huwa 26, Wiking 28, GP700SE

Link to post
Share on other sites

Hvis jeg tar Raymarine så tenker jeg at jeg må bytte svinger siden den mest sannsynlig ikke er kompatibel med den som står der.

De jeg har snakket med mener svingeren som står der ikke er kompatibel med en mer moderne utgave av Garmin så jeg tror jeg må bytte svingeren uansett hvis ikke man her inne har annen og mer kompetent kunnskap :yesnod:

Wester 18, Huwa 26, Wiking 28, GP700SE

Link to post
Share on other sites

Kobayashi skrev for 12 timer siden:

De jeg har snakket med mener svingeren som står der ikke er kompatibel med en mer moderne utgave av Garmin så jeg tror jeg må bytte svingeren uansett hvis ikke man her inne har annen og mer kompetent kunnskap :yesnod:

Jeg er nesten sikker på at du kan bruke den gamle svingeren men du må ha en overgang i fra gammel 6 pin kontakt(420S plotter?) som du trolig har til dagens 8 pin kontakt.
https://buy.garmin.com/nb-NO/NO/p/85643

Fungerer fint hvis du bare skal se dybden men vil du se ett nesten fotegrafisk bilde av bunnen må du ha ny  svinger som støtter CHRIP som de nye plottrene til Garmin har.
 

Redigert av pipe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Tenkte jeg ville dele med dere hvordan det hele gikk til slutt :smiley:

Gikk for Garmin 92sv og kjøpte ny gjenomgående bronsesvinger.

Dette er en stor oppdatering for en som bare har hatt eldre Garmins med små skjermer og lite annet ekstra utover kart.

Takker for alle innspill og tanker!

Båtplassen er et unikum av kompetanse og hjelpende folk :clap: :cheers:

Wester 18, Huwa 26, Wiking 28, GP700SE

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...