Familiesnekke Startet 2.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2020 Hei, Jeg har 50mm aksling, og på propellmutteren sitter det en sink på enden (jeg tror det er Sleipner). Jeg satte på en ny sink i juni 2019, og båten ble satt på land igjen i september. Det ble tæret overraskende store groper i sinken i løpet av denne korte tiden. Båten ligger i bøye i hjemmehavn, så det er ikke mange døgn denne har ligget ved brygge tilkoblet strøm. Kan det hende jeg har et strøm-/jordings-problem om bord i egen båt? Jeg lurer på om denne sinken bør byttes nå før sjøsetting, eller om den bør holde en sesong eller to til? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 2.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2020 Nei, den ser ut til å ha 95% igjen av livet sitt... (men var den min hadde jeg skrudd ut skruen og satt gjengene inn med vannfast fett og montert igjen, slik at den ikke "setter seg" i tiden frem til neste inspeksjon/bytte...) Sitér dette innlegget Link to post
Familiesnekke Svart 3.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2020 Takk, @dieselfan, da sparte jeg de pengene :) Og takk for tips ang. fett på gjengene; har du eksempel på produkt; hva bruker du? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 3.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2020 Du kan bruke bortimot et hvilket som helst vannfast fett.. Ikke kjøp noe dyrt lurium. Har du Enes'n og en jolle i stallen så bør du ha en liten eller stor fettpresse. Om du ikke allerede har fett, så velg fett utifra den komponenten du har som har den strengeste spesifikasjonen. Så bruker du den til alt ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.