Jump to content

Bytte ut bunnstoff med epoxylakk, en god ide?


xr4ti

Recommended Posts

Har en eldre norskbygget daycruiser fra ca 1992-3 på 17 fot som kun benyttes til småturer, sjelden lenger enn 12 timer. Siden jeg bor rett ved sjøen har jeg ikke båtplass men båten står på henger til vanlig og settes ut ved behov. Etter bruk vasker jeg den ned for å få vekk salt og for at den skal være klar til neste tur.

Så til saken. Ser at bunnstoffet blir fort slitt av rullene på hengeren og den trenger strengt tatt ikke bunnstoff pga den korte tiden den er i vannet (sjøvann), er det da fornuftig å slipe ned til topcoat og bygge opp ny epoxylakk i stedet for tradisjonell bunnbehandling siden jeg nå må ta den et skikkelig sjau uansett? Jeg tenker at båten blir mer lettstellt etter bruk og at den epoxylakken tåler mer slitasje enn bunnstoff. Jeg tenker å bruke  IJmopox epoxylakk https://www.dycas.no/content/15-behandling-av-overflate-under-vannlinjen da den for meg virker som noe av det bedre til dette bruket. Hva menes av dere, både med tanke løsning og valg av produkt, fornuftig?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...