mafizter Startet 3.Mai.2020 Del på Facebook Startet 3.Mai.2020 Hei. Har hatt et problem med at forgasser får for mye drivstoff og at motoren ettervert dør ut, spesielt ved gasspådrag. Jeg har forstått at dette kan dreie seg om defekt flottør eller flottørnål som styrer drivstofftilførselen. Ringte verkstedet og spurte om de kunne få fikset problemet. Det kunne de, men da i slutten av mai... Jeg har derfor tatt saken i egne hender og skrudd av forgasser for å prøve å løse problemet. Så til det store spørsmålet. Hva gjør jeg herfra? Etter hva jeg har lest meg frem til, så er det noen skruer man ikke bør skru på, men andre skal skrus på. Legger ved noen bilder og håper at noen kan gi en enkel beskrivelse. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 3.Mai.2020 Del på Facebook Svart 3.Mai.2020 Flottørhuset er "koppen" nederst , ser ut som at den kan tas av ved å løsne bolten under. Flotørnåla er nr 4 , en typisk årsak til at denne ikke stenger skikkelig kan være at det sitter noe rusk oppe i setet Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Napoli Svart 3.Mai.2020 Del på Facebook Svart 3.Mai.2020 Følg denne videoen: vvSndFG0mwM Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
mafizter Svart 3.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2020 Takker for raske svar. Fin skisse, og illustrerende video. Skal forsøke å åpne forgasseren ved å skru av koppen nederst. Litt usikker på om jeg klarer å lokalisere flottørnåla, men får stoppe litt før jeg gjør noe jeg angrer på.. Sitér dette innlegget Link to post
mafizter Svart 3.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2020 Ett steg nærmere. Men hvor finner jeg nåla? Ellers veldig rent og pent i koppen. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 3.Mai.2020 Del på Facebook Svart 3.Mai.2020 (redigert) Ser du har bensinslangen på. Om du holder forgasseren "opp ned" så skal du ikke kunne blåse gjennom bensinslangen. Om du holder forgasseren "vanlig vei" så skal du kunne blåse gjennom bensinslangen. blås gjerne mens du snur forgasseren så kjenner du om den lukker skikkelig. Bruk munnen, ikke trykkluft. Om du ikke får blåst med forgassern opp ned, så lukker nålen skikkelig. Redigert 3.Mai.2020 av S/Y Vega (see edit history) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
mafizter Svart 3.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2020 Da gjorde jeg blåsetrikset, og den stenger når jeg snur den opp ned, og åpner når den er rett vei. Kanskje ørlite luft som gikk igjennom når den va opp ned, men vanskelig å si. Da skal vel denne være i orden? Kan legge til at motoren har intern tank som jeg bruker. Jeg satt motoren på et stativ for noen dager siden, hvor motoren hallet litt fremover. Når jeg sjekket i dag, hadde det fylt seg opp med drivstoff i bunnen av motorhodet, og det var merkbart mindre drivstoff i tanken. Det var også ganske tydelig at det var gjennom forgasseren dette hadde kommet. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 3.Mai.2020 Del på Facebook Svart 3.Mai.2020 mafizter skrev 33 minutter siden: Ett steg nærmere. Men hvor finner jeg nåla? Da må du ta av flottøren. Flottøren er nr 5 og du må ta ut pinne nr 6 Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 4.Mai.2020 Del på Facebook Svart 4.Mai.2020 mafizter skrev for 13 timer siden: Skal forsøke å åpne forgasseren ved å skru av koppen nederst. Litt usikker på om jeg klarer å lokalisere flottørnåla, Flottøren er den "vippedingsen". Den sitter "fast" med en pinne tvers gjennom metallet. Nærmest leddet sitter "nåla" (som ikke er en nål men en metallting (nummer 4 på tegningen). Nåla skal man være litt forsiktig med - ikke trykk hardt på den på noen måte. Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
mafizter Svart 4.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2020 Takker for gode svar! Skal fortsette å forske litt, og test kjøre motor igjen så får vi krysse fingrene 🤞 Sitér dette innlegget Link to post
Baffin Svart 4.Mai.2020 Del på Facebook Svart 4.Mai.2020 (redigert) Har samme motor og hver gang den fløder over så er det en dyse som er tett. Da er det bare å skru ut og blåse igjennom så er det ok 😄 Har satt en rød pil på problem dyse min, du kommer til den uten å demontere forgasser 👍 Redigert 4.Mai.2020 av Baffin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.