Jump to content

Bytte/løsne Glomex Vhf antenne.


GVH1979

Recommended Posts

Hei. 
Har en Glomex Vhf antenne som jeg ikke klarer å løsne eller finne ut hvordan er festet. Den sitter som heia når jeg forsøker å skru på den. Jeg tør ikke benytte for mye krefter i frykt for å ødelegge noe. Er det noen som vet hvordan disse typisk er festet og hva jeg må gjøre for å få den løs?

14EB47EF-B947-405A-90D0-BAE5665D54B9.jpeg

Link to post
Share on other sites

Vipp ned det «håndtaket» du ser, så er det en gjennomgangsbolt med stjernehode på motsatt side. Det skal bare være da å skru den ut samtidig som du holder mot på handtaket. Om det ikke rikker seg så er det vel rustet eller irret fast

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Oppdatering. 
Var en tur på Maritim, de hadde samme antenne og feste i sitt sortiment. 
Fikk beskjed derfra at det ikke var mulig å bytte antenne på disse festene. De kom som ferdig festet sett. 
Så da er jeg stuck med lang antenne og god dekning. :-)  Det blir for kostbart og for mye jobb å bytte både feste og antenne for noe som kun er kosmetisk jåleri fra min side.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...