Jump to content

Rustet fast wastwgate på Nanni 85 Turbodiesel?


Cosse

Recommended Posts

Hei! Oppdaget nylig at varmeveksleren hadde begynt og lekke.. plukket av denne og stussa veldig på turboen her. Hele "baklokket" er fullt i rust og wg "flappen" som åpner og stenger har jo også tydelig stått fast en god stund.. er baklokke/huset på disse vannkjølte? Mulig og dele for og få glassblåst bakerste del? Når wg er helt stengt skulle jo det resultere i fullt ladetrykk men har ikke merket noe på båten og dette har jo tydelig vært slik over lang tid.. noen kloke hoder som vil utdype/komme med innspill? 🤔

4A3970E4-14BA-4FCF-A3B6-81A6C0A94A0E.jpeg

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Hei. 
 

Jeg har samme motor, og det er ganske vanlig at wg ruster fast. Det anbefales generelt at wg ventilen sveises fast permanent. Ladetrykket er så lavt at det ikke er noe problem. 
 

Jeg forsøkte å bevege staget for å sjekke hvordan staus var på min, og det var stuck fast. 
Man kan da velge å ta av alt for å sveise fast selve ventilen, eller bare la være. 

 

Dersom alt fungerer som det skal, og ingen mistanke om at ventilen lekker litt...så er det bare å la det være som det er. 
 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...