Jump to content

Gear wire fly bridge henger/blir med ved håndtering inne


skage

Recommended Posts

Litt vanskelig overskrift her, men problemet er som følger.

Jeg har en Storebro 1995 modell med fly. Når jeg sitter inne og gearer/gasser så blir gear hendelen på flyen også kun av og til dratt med i gear. Det betyr at jeg sitter inne nærmer meg brygga og jeg sitter da inne og setter båten i revers for så og sette den i fri så går den ikke i fri. Da har hendelen oppe blitt dratt med i revers og da er gearet i revers.

Dette er original hendler rene mekaniske med wirer. Det sitter jo noen sleider kaller jeg det da på motoren der gear wirene kommer ned, det kommer jo da 2 gear wirer inn på gear skifteren på motoren, fra inne posisjonen og fly posisjonen. Dette skjer jo sporadisk og er ganske skummelt. Nå har jeg bare låst gear hendelene på fly mekanisk når jeg går ned for styring.

 

Det er ikke noe feil med gearet så det er denne sleideren som skal ta i mot disse to wirene som lager litt krøll. Har noen erfaring eller opplevd det samme selv.

 

Jeg tror at det ikke finnes noe utsjalting eller sikkerhet for hvor man skal styre båten fra, så teoretisk kan man jo da sitte på fly og så kommer junior og drar på innenfra ved et uhell eller da noe annet. Men slik det er nå så fungerer jo dette svært dårlig da dette skjer utilsiktet og på begge motorer så her er det noe galt fatt. Kan jo sies at når hendelene er låst fast på fly så skjer det ingen feil. Men det må være noe friksjon som drar med seg dette .

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...