Jump to content

Erstatning for Wallas 100 ceramic


sol

Recommended Posts

Har en gammel Wallas 100,som ikke tenner.Tror den må byttes ut i et nytt kokeapparat.Ser på div løsninger.Gass og spritkjøkken.

Har hatt Origo 3000 tidligere,men vurdere kanskje gass mer nå.Det skal stå ute i cockpit på min Scand 26CC.LItt usikker på hva slags gassflaske jeg burde velge,og evt 

plassering av denne.Har sett på gassmonteringssett med stengeventil og lekkasjetester.Noen gode råd ?

Link to post
Share on other sites

sol skrev for 2 timer siden:

Har en gammel Wallas 100,som ikke tenner.Tror den må byttes ut i et nytt kokeapparat.Ser på div løsninger.Gass og spritkjøkken.

Har hatt Origo 3000 tidligere,men vurdere kanskje gass mer nå.Det skal stå ute i cockpit på min Scand 26CC.LItt usikker på hva slags gassflaske jeg burde velge,og evt 

plassering av denne.Har sett på gassmonteringssett med stengeventil og lekkasjetester.Noen gode råd ?

 

Har du plass til de grå 5 kg gassflaskene så velger du dem...De er langt billigere å bruke...

Alternativt har du de blå 2 kg flasken...De krever langt mindre plass...

Selv har jeg et 3 bluss med stekeovn...og bruker de blå flaskene pga plass...De holder ca en mnd når steike ovnen brukes ofte...ellers mye lengre...

Gass er driftsikkert, raskt og trygt...men gjør installasjonen etter boken...

Redigert av Ida Marie III (see edit history)
Link to post
Share on other sites

sol skrev for 2 timer siden:

Har hatt en som har sett på den,men ikke fått den til å tenne.Kjøpt inn gassbluss nå,med 2kg beholder,gassalarm,regulator og slange.Fulgte også med lekkasjetester.

 

 

Det blir nok gode greier...kjapt renslig og driftsikkert...

Bare gjør installasjonen etter boken nå...👍👍👍

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...