Bigdrago Startet 5.Mai.2020 Del på Facebook Startet 5.Mai.2020 Ny båt og greier. La kalesjen en natt i kaldt vann med grønnsåpe. Etter tørk ble den impregnert. Skulle sette den på men det manglet flere centimeter så jeg brukte makt med skrujern flere sømmer revnet. Nå er sømmene sydd og jeg skal montere igjen. Er trikset å legge kalesjen i bløtt over natten så blir den mer tøyelig? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 5.Mai.2020 Del på Facebook Svart 5.Mai.2020 (redigert) Ja, våt kalesje er vesentlig mer tøyelig enn tørr. Maritim har forøvrig et enkelt (men dyrt) verktøy til å tvinge hull over kalesjeknapp. Sikkert enkelt å lage selv også. Redigert 5.Mai.2020 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 5.Mai.2020 Del på Facebook Svart 5.Mai.2020 Et slikt verktøy kan man vel lage nesten gratis? Hva med å bruke et tynt rør som passer akkurat over kalesjeknappen som man trer igjennom hullet på kalesjen og deretter tvinger kalesjen inn på knappen? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.Mai.2020 Del på Facebook Svart 5.Mai.2020 Jeg har funnet ut at å montere den våt og impregnere på båten er det greieste. Rart at den skulle krympe så mye av kaldt vann da, de pleier å tåle opp til 30 grader før det skjer... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
-morten- Svart 5.Mai.2020 Del på Facebook Svart 5.Mai.2020 4 minutes ago, index said: Jeg har funnet ut at å montere den våt og impregnere på båten er det greieste. Rart at den skulle krympe så mye av kaldt vann da, de pleier å tåle opp til 30 grader før det skjer... om dette er noen år gammel kalesje synes jeg og det er litt rart! sikker på at stengene står likt som forrut? Min HH kalesje er mye lettere å få på når det er varmt i været enn kaldt da.. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Bigdrago Svart 5.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2020 Brukte verktøy til å få denover hempene og det var da sømmen revnet :/ prøver på nytt ila helgen. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 5.Mai.2020 Del på Facebook Svart 5.Mai.2020 (redigert) Husker jeg plagdes litt med knapp kalesje på uttern d55... men det var vel noe justering på stengene. ikke impregner kalesjen mens den er på båten. Er så fort gjort å få renning ned på plasten og da får du melkehvite flekker. Husker jeg gjorde det på uttern, og det blei ei kveldsøkt for å få det bort. Redigert 5.Mai.2020 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.