Jump to content

Anoder på bennett flaps, bruker dere det?

Bigdrago

Recommended Posts

Jeg monterte bennet flapps på en tidligere båt, og fikk beskjed fra butikken der jeg kjøpte settet at jeg ikke trengte zink. På 6 mnd fikk jeg erte stort tærehull midt på hvert flapps. Satte da på zink og det ble aldri verre. Så ja, sett på zink, ikke vent til neste vår.  Jeg borret bare hull i mine flaps, og skrudde på med gjennomgående bolt med skiver og mutter.  Ps : mine flapps var uten bunnstoff eller primer. 

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Bigdrago skrev for 1 time siden:

Det er over 15 år siden jeg holdt på med mine, og da var det ikke fester for zink på de, måtte borre fester selv, men brukte da ca sånne du linker til ja.  Det er viktig at zinken får god eletrisk kontakt med metallet i flapsen, så er det bunnstoff på må du skrape godt av der kontakten er , altså der du skrur de fast..

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Bigdrago skrev for 8 timer siden:

Bør man bruke aluminium eller sink? Alpha one gen 2 drevet har aluminium. Båten brukes i saltvann.

Sink.

Grunnen til jeg brukt.de jeg linket til er at jeg  har anoden på toppen av flapsen, ikke der du har innringet med rødt.😊 

• 2 måneder senere...

Bruker den letteste av disse:

https://www.biltema.no/batutstyr/batmotor/anoder/sinkanoder/sinkanode-2000017700

Har gamle trimplan som ikke har feste for anoder.

Anodene er skrudd fast på oversiden så langt akter som mulig.

Viktig å pusse litt for god kobling. Boltene er kuttet rett under mutterne for å ikke stikke for mye ned i vannet. (flate muttere).

Viktig at anodene er godt ned i vannet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...