Tromsværing Startet 30.September.2005 Del på Facebook Startet 30.September.2005 Hei Aquaquick 265 med suzuki 4 hk, alt ifra 1998. Motoren er lat, jente 13 år i, båten kommer ikke opp i plan. Er det slik man kan forvente. Alt synes å være i orden med motoren, forgasser er blitt reingjort av fagmann. Tennpluggen er ny, farge på stift lys brun, ok. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordrafting Svart 30.September.2005 Del på Facebook Svart 30.September.2005 Hei Har selv kjørt em lignende båt engang, og det er veldig viktig å justere tilten på motoren optimalt. Dette for at den skal komme seg gjennom planingsterskelen. Og at du har riktig propell i forhold til belastning. Sitér dette innlegget Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt Link to post
Alvito Svart 30.September.2005 Del på Facebook Svart 30.September.2005 Problemet med denne båten er at den er veldig kort i vannlinja i forhold til f.eks 3 meteren som vanskeliggjør planing. Gikk ned fra 300 til 275 RIB med samme motor, meget stor forskjell på planingsegenskapene, 275 nesten håpløs å få i plan. Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret4 Svart 30.September.2005 Del på Facebook Svart 30.September.2005 (redigert) Har selv en silver marine 9 fot med tredørk og oppblåsbar kjøl med 3.3 mercury, og den planer såvidt med meg ombord hvis jeg tilter motoren helt inn (85kg). Redigert 30.September.2005 av firefighter (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 1.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2005 Har du sjekket at det er nok luft i alle kammer, spesielt kankje Kjølen ? Hadde tilsvarende problemer selv i år, med en Zodiac Zoom på rett under 3 m og 6 Hk motor. Plante greit i fjor med både meg og guttungen før vekkpakking, men var ikke til å få oppå med bare guttungen engang i vår. Fylte da mer luft i kjølen, og det hjalp godt. Erik. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Ardea 870 Svart 1.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2005 Har selv Aquaquick 265 med 5 HK Yamaha. Planer med meg i (nesten 90 kg), men jeg må flytte vekten så langt fram jeg bare klarer for og få den i plan. Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 1.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2005 Hei. Jeg har en Aquaqiuck 230 og en Mariner 4HK. Jeg er 75 kg -80 kg (vekten varierer med selvdisiplinen). Gummibåten er treg, den planer ikke før jeg setter meg laaangt frem og presser baugen ned. Burde nok hatt motor med 6HK ev. kanskje 5HK. Kommer kanskje til å bygge om 4 hesteren til 5 hesters. hilsen Haba Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 1.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2005 Huff!! Har akkurat kjøpt meg Zodiac Cadet 240 med en 4 hk Johnson 4-takter (25 kg). Det blir kanskje ikke særlig vellykket kombinsajon dette da? Tenkte å vente til neste år med jomfruturen. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 1.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2005 Huff!! Har akkurat kjøpt meg Zodiac Cadet 240 med en 4 hk Johnson 4-takter (25 kg). Det blir kanskje ikke særlig vellykket kombinsajon dette da? Tenkte å vente til neste år med jomfruturen. mvh tuffff <{POST_SNAPBACK}> Har inntrykk av at det er stor forskjell på de forskjellige gummibåtene og hvor lett de planer. Jeg hadde en Achilles m/oppblåsbar kjøl og bunn. Synes den var svært treg i plan. Det sprutet også en del opp i båten bakfra når den kom i plan. Forsøkte å legge mellom litt på akterspeilet for å få motoren høyere og det hjalp en del. Båten var vel 270 cm såvidt jeg husker og jeg prøvde både 8 Hk og 5 HK på den. Med 5 Hk fikk jeg den ikke i plan med meg ombord. Har jo imidlertid bekjente med gummibåt som planet adskilig lettere enn hva vår gjorde. Kjenner ikke Aquaquick, men mener å huske quicksilver båter går lett i plan Correct me if I`m wrong.. Sitér dette innlegget Link to post
Kotnes Svart 1.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2005 Hadde en Achilles på 260 cm med 4 hk mercury og den planet lett med meg på 90 kg ombord. Tok med jentungen på 12 år og den planet da også men vi måtte helt frem i baugen begge to for å få den opp. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Skipper Worse Svart 1.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2005 (redigert) Vi har en Yam 300 S med YAMAHA 5 hk 2-t. Med Worse om bord planer den greit, likeså når Chrapyl nr 1 eller 2 er med på tur. Men når Worse og Deksgutten er i båten, er det lite håp om å få den i plan. Nærmest uansett tilting av motor. Men så er vi jo også kraftige karer, da. På den annen side, når Deksgutten er alene i kondombåten, DA går det unna. Så pass at det koster nok 1.500,- dinarer dersom onkel kommer forbi og måler farten med øiemål eller annet. Redigert 1.Oktober.2005 av Skipper_Worse (see edit history) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
olpi Svart 1.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2005 Hadde en Achilles på 260 cm med 4 hk mercury og den planet lett med meg på 90 kg ombord. Tok med jentungen på 12 år og den planet da også men vi måtte helt frem i baugen begge to for å få den opp. <{POST_SNAPBACK}> Ja, jeg har inntrykk av at f.eks Achilles LS-4, den som er solgt mest av planer ganske lett. Sitér dette innlegget Link to post
Petter-B Svart 1.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2005 Hei Aquaquick 265 med suzuki 4 hk, alt ifra 1998. Motoren er lat, jente 13 år i, båten kommer ikke opp i plan. Er det slik man kan forvente. Alt synes å være i orden med motoren, forgasser er blitt reingjort av fagmann. Tennpluggen er ny, farge på stift lys brun, ok. <{POST_SNAPBACK}> Hei Har selv samme konfigurasjon og samme erfaring. Lånte meg en Mercury 5 HK og mirakler skjedde, den planet. Så konklusjonen: denne båten krever 5 hK eller større. Hilsen Petter Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.