Jump to content

Fartproblemer med Aquaquick gummibåt.


Tromsværing

Recommended Posts

Har du sjekket at det er nok luft i alle kammer, spesielt kankje Kjølen ?

 

Hadde tilsvarende problemer selv i år, med en Zodiac Zoom på rett under 3 m og 6 Hk motor.

 

Plante greit i fjor med både meg og guttungen før vekkpakking, men var ikke til å få oppå med bare guttungen engang i vår. Fylte da mer luft i kjølen, og det hjalp godt.

 

Erik.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

:headbang:

Hei.

Jeg har en Aquaqiuck 230 og en Mariner 4HK. Jeg er 75 kg -80 kg (vekten varierer med selvdisiplinen).

Gummibåten er treg, den planer ikke før jeg setter meg laaangt frem og presser baugen ned.

Burde nok hatt motor med 6HK ev. kanskje 5HK.

Kommer kanskje til å bygge om 4 hesteren til 5 hesters.

 

hilsen

Haba

Link to post
Share on other sites

Huff!! Har akkurat kjøpt meg Zodiac Cadet 240 med en 4 hk Johnson 4-takter (25 kg).  Det blir kanskje ikke særlig vellykket kombinsajon dette da? Tenkte å vente til neste år med jomfruturen.

 

mvh tuffff

<{POST_SNAPBACK}>

Har inntrykk av at det er stor forskjell på de forskjellige gummibåtene og hvor lett de planer.

 

Jeg hadde en Achilles m/oppblåsbar kjøl og bunn. Synes den var svært treg i plan. Det sprutet også en del opp i båten bakfra når den kom i plan. Forsøkte å legge mellom litt på akterspeilet for å få motoren høyere og det hjalp en del. Båten var vel 270 cm såvidt jeg husker og jeg prøvde både 8 Hk og 5 HK på den. Med 5 Hk fikk jeg den ikke i plan med meg ombord.

 

Har jo imidlertid bekjente med gummibåt som planet adskilig lettere enn hva vår gjorde.

 

Kjenner ikke Aquaquick, men mener å huske quicksilver båter går lett i plan

 

Correct me if I`m wrong..

Link to post
Share on other sites

Vi har en Yam 300 S med Bilde YAMAHA 5 hk 2-t. Med Worse om bord planer den greit, likeså når Chrapyl nr 1 eller 2 er med på tur. Men når Worse og Deksgutten er i båten, er det lite håp om å få den i plan. Nærmest uansett tilting av motor. Men så er vi jo også kraftige karer, da. :lol:

 

På den annen side, når Deksgutten er alene i kondombåten, DA går det unna. Så pass at det koster nok 1.500,- dinarer dersom onkel kommer forbi og måler farten med øiemål eller annet. :rolleyes:

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Hei

Aquaquick 265 med suzuki 4 hk, alt ifra 1998. Motoren er lat, jente 13 år i, båten kommer ikke opp i plan. Er det slik man kan forvente. Alt synes å være i orden med motoren, forgasser er blitt reingjort av fagmann. Tennpluggen er ny, farge på stift lys brun, ok.

<{POST_SNAPBACK}>

Hei

Har selv samme konfigurasjon og samme erfaring.

 

Lånte meg en Mercury 5 HK og mirakler skjedde, den planet.

Så konklusjonen: denne båten krever 5 hK eller større.

Hilsen

Petter

Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...