Jump to content

Fartproblemer med Aquaquick gummibåt.

Tromsværing

Recommended Posts

Har du sjekket at det er nok luft i alle kammer, spesielt kankje Kjølen ?

Hadde tilsvarende problemer selv i år, med en Zodiac Zoom på rett under 3 m og 6 Hk motor.

Plante greit i fjor med både meg og guttungen før vekkpakking, men var ikke til å få oppå med bare guttungen engang i vår. Fylte da mer luft i kjølen, og det hjalp godt.

Erik.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Huff!! Har akkurat kjøpt meg Zodiac Cadet 240 med en 4 hk Johnson 4-takter (25 kg).  Det blir kanskje ikke særlig vellykket kombinsajon dette da? Tenkte å vente til neste år med jomfruturen.

mvh tuffff

<{POST_SNAPBACK}>

Har inntrykk av at det er stor forskjell på de forskjellige gummibåtene og hvor lett de planer.

Jeg hadde en Achilles m/oppblåsbar kjøl og bunn. Synes den var svært treg i plan. Det sprutet også en del opp i båten bakfra når den kom i plan. Forsøkte å legge mellom litt på akterspeilet for å få motoren høyere og det hjalp en del. Båten var vel 270 cm såvidt jeg husker og jeg prøvde både 8 Hk og 5 HK på den. Med 5 Hk fikk jeg den ikke i plan med meg ombord.

Har jo imidlertid bekjente med gummibåt som planet adskilig lettere enn hva vår gjorde.

Kjenner ikke Aquaquick, men mener å huske quicksilver båter går lett i plan

Correct me if I`m wrong..

Vi har en Yam 300 S med Bilde YAMAHA 5 hk 2-t. Med Worse om bord planer den greit, likeså når Chrapyl nr 1 eller 2 er med på tur. Men når Worse og Deksgutten er i båten, er det lite håp om å få den i plan. Nærmest uansett tilting av motor. Men så er vi jo også kraftige karer, da. :lol:

På den annen side, når Deksgutten er alene i kondombåten, DA går det unna. Så pass at det koster nok 1.500,- dinarer dersom onkel kommer forbi og måler farten med øiemål eller annet. :rolleyes:

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Hei

Aquaquick 265 med suzuki 4 hk, alt ifra 1998. Motoren er lat, jente 13 år i, båten kommer ikke opp i plan. Er det slik man kan forvente. Alt synes å være i orden med motoren, forgasser er blitt reingjort av fagmann. Tennpluggen er ny, farge på stift lys brun, ok.

<{POST_SNAPBACK}>

Hei

Har selv samme konfigurasjon og samme erfaring.

Lånte meg en Mercury 5 HK og mirakler skjedde, den planet.

Så konklusjonen: denne båten krever 5 hK eller større.

Hilsen

Petter

Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...