Sabben77 Startet 6.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 6.Mai.2020 Har oppdaget to sprekker i propellen på min 135 hk mercury.. Må denne byttes, eller er det tut og kjør!?? Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 6.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2020 Jeg ville definitivt byttet. Du kan risikere å miste bladet når som helst når du er ute og kjører. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2020 Jeg ville verken ha tutet eller kjørt med sprukket propell. Skiftet min egen pga sprekk for to år siden, kostet meg 8700 bare for propellen. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Guest Svart 6.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2020 Jeg ville sendt den til en som kan jobbe med propeller, koster vel 1500 for en sånn reparasjon, men en ny propell koster fort 5-10 000kr Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 6.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2020 Billigløsningen er å få en som kan sveise TIG til å sveise opp sprekken fra begge sider. Start ved bladkanten. ca 60A, tilsats 316Lsi 1.5mm Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 7.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2020 Hahhh. Hva kan grunnen til en slik sprekk være annet en dårlig design? Har den vært borti noe som har gitt ekstra last? Hvis sprekken har bakgrunn i for stor last kombinert med vibrasjon, vil feilen repetere seg. Ut fra forrige setning er ikke feilen permanent reparerbar. Det er vanskelig å si hvor langt sprekken går nedi 'mikrokosmos', trolig nokså mye lenger enn det som vises. Og er det en korrosjonskomponent med i bildet, vil sprekkroten fortsette å spasere utover i alle retninger. I såfall vil propellbladet forsvinne fra resten av propellen på et eller annet tidspunkt. Uansett hva du gjør for å reparere. Sitér dette innlegget Link to post
Sabben77 Svart 7.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2020 Den har ikke meg bekjent vært borti noe, vibrasjoner ved kast i aksling hadde vel vist seg veldig tydelig på motoren under gange? Antar det har bakgrunn i en eller annen form for materialtretthet. Jeg tolker det på svarene her at det er like greit og se seg rundt etter en ny:) Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.