Jump to content

Bavaria 30 sport 2008, tankmåler viser ca 100 L feil


Rookie_332

Recommended Posts

Har Bavaria 30 sport 2008 mod med 550l etter boka fra Bavaria , gjorde en test da jeg så at det viste 170 L igjen fylte jeg full tank med 270l ergo blir da 450 L da står det igjen 100 L feil ? Kan jeg kalibrere stille inn dette eller er det muligens feil på måler ? 

Det er full ganske lenge før han brått detter ned fra full tank til 3/4(70%) kanskje 2-3 timer går liksom ikke gradvis der som han gjør på resten har da bare turt å gå ned til rødt før jeg fyller igjen da det er en god del rød du kan kjøre på 

Link to post
Share on other sites

Nei, de giverne der er det lite tull med, men det har vært tendenser at det irrer på kontaktene til giveren eller at den har bitt tråkket på.

Men disse målerne "regner" ut forbruk med returdiesel, her er det noen % feilmargin. Over noen års bruk så vil da forholdet bli skjevt.

Det var i alle fall slik på min BAV 37 sport... Har du full tank når du kalibrerer så mener jeg å huske at dette er veldig enkelt, men jeg husker ikke veldig godt da... ;)

 

/Chaos

 

Høne, øl og hornmusikk!

Link to post
Share on other sites

Captain Chaos skrev 2 minutter siden:

Nei, de giverne der er det lite tull med, men det har vært tendenser at det irrer på kontaktene til giveren eller at den har bitt tråkket på.

Men disse målerne "regner" ut forbruk med returdiesel, her er det noen % feilmargin. Over noen års bruk så vil da forholdet bli skjevt.

Det var i alle fall slik på min BAV 37 sport... Har du full tank når du kalibrerer så mener jeg å huske at dette er veldig enkelt, men jeg husker ikke veldig godt da... ;)

 

/Chaos

 

Ok takker 👍 ser hvor mye han har igjen når jeg fylte sist og evt fyller full tank og kalibrerer 

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

Jeg rejser lige denne tråd igen, da jeg har tilsvarende problem.

Min tank er på ca. 750 liter og er 60 cm fra bund til top. 

Tankmåler viser 100% fyldt allerede ved 53 cm

Og den viser 0% når niveauet er 18 cm over bund, altså er der fortsat 225 liter i tanken ved 0%

 

Jeg skilte måleren ad, og fandt ud af at den var afkortet for meget i forhold til installationsvejledningen, samt at armen med flyderen var alt for kort. 

Det er installeret fra fabrikkens side, så det viser bare at der sagtens kan være fejl fra producentens side. 

Jeg vil bestille ny tankgiver, og overvejer at gå efter modellen med indbyggede reed relæer (statisk model)   

Tankmåler-beregn.JPG

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...