alidal Startet 7.Mai.2020 Del på Facebook Startet 7.Mai.2020 (redigert) Noen som vet om dette blandebendet som er markert er gått ut? Finner det ikke hos noen forhandlere...(på nett) Motor er fra 2009/2010 Redigert 7.Mai.2020 av alidal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.Mai.2020 Del på Facebook Svart 7.Mai.2020 (redigert) Har du sjekket yanmardeler.no? Jeg kjøpte i høst originalt bend til min Yanmar 4JHE fra 1986 der, pluss original varmeveksler og eksosmanifold. Det er meget servicevenlige folk. Send dem en mail og spør. Redigert 7.Mai.2020 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
alidal Svart 7.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2020 Ja skal høre med de.. Har også god erfaring med det firmaet! Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 8.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2020 (redigert) Det gikk fort å få svar fra de.. Jeg har et forhøyet eksosbend og det koster nærmere 8000,- Iflg Yanmar servicemanual skal dette skiftes annet hvert år eller 500 timer! Noen som gjør det? Redigert 8.Mai.2020 av alidal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 8.Mai.2020 Del på Facebook Svart 8.Mai.2020 Det hørtes da voldsomt ut! Jeg har en yanmar 3JH3E, men har det andre bendet på tegningen din ( det som er merket optional). Bendet har stått på motoren i 18 år (1.250 timer gangtid på motoren) og er like fint som nytt. Sitér dette innlegget Link to post
Too Much Svart 8.Mai.2020 Del på Facebook Svart 8.Mai.2020 Jeg byttet mitt på en 3jh2-te etter ca 18 år, utvendig var det tilsynelatende fint, men i realiteten var det helt oppspist innvendig. Det nye går på 5.året og jeg regner med at det holder i mange til. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 8.Mai.2020 Del på Facebook Svart 8.Mai.2020 Har du prøvd å se på ebay? Vet det er en i USA som lager rustfrie til mange yanmar. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 8.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2020 Tror jeg må åpne og se hvordan det ser ut innvendig før jeg bestiller nytt.. Så bare det stod i servicemanualen at det skulle skiftes annet hvert år. (burde jo ha sett det før båten er 10 år!) Har sett på ebay, men finner ikke den typen som jeg skal ha.. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 8.Mai.2020 Del på Facebook Svart 8.Mai.2020 alidal skrev 1 minutt siden: Tror jeg må åpne og se hvordan det ser ut innvendig før jeg bestiller nytt.. Så bare det stod i servicemanualen at det skulle skiftes annet hvert år. (burde jo ha sett det før båten er 10 år!) Har sett på ebay, men finner ikke den typen som jeg skal ha.. Jeg har en 4LHA og der står det også at det skal skiftes på x antall timer. Hadde av mitt etter 13 år og 1500 timer og fikk det sandblåst. Ingen synlig slitasje så jeg satt det bare på igjen. Var også og så på ebay men fant heller ikke et som var makent til ditt. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 8.Mai.2020 Del på Facebook Svart 8.Mai.2020 Bortsett fra at flensen på mitt 34 år gamle (3000 timer) bend på min Yanmar 4JHE var rustent, var også det indre røret der kjølevannet kommer inn rustet helt bort. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
blueline Svart 8.Mai.2020 Del på Facebook Svart 8.Mai.2020 Hei marine lager rustfritt eksosbend til motoren din. Det er konstruert litt annerledes. Kjøpte fra dem til min Volvo D1-30. De selger via eBay og jeg fikk det på døra i løpet av en ukes tid. Kvalitetsprodukt. Til min båt kostet det ca kr 3800,- inn moms frakt etc. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 8.Mai.2020 Del på Facebook Svart 8.Mai.2020 (redigert) Jannmar skrev for 5 timer siden: Det hørtes da voldsomt ut! Jeg har en yanmar 3JH3E, men har det andre bendet på tegningen din ( det som er merket optional). Bendet har stått på motoren i 18 år (1.250 timer gangtid på motoren) og er like fint som nytt. Her må jeg korrigere meg selv. Jeg sjekket eksosbendet grundig da jeg kjøpte båten i 2016, altså for 4 år siden. Båten var da 16 år gammel og hadde gått ca. 600 timer. Bendet var da helt feilfritt. Jeg hadde da allerede kjøpt et nytt bend fordi jeg regnet med at det måtte skiftes. Hadde lest manualen, tidligere eier hadde aldri byttet bend og jeg hadde da liten greie på eksosopplegg i båt med innenbordsmotor. Det nye bendet ligger fremdeles i garasjen. Jeg har ikke sjekket bendet siden den gang. Redigert 8.Mai.2020 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 8.Mai.2020 Del på Facebook Svart 8.Mai.2020 blueline skrev 45 minutter siden: Hei marine lager rustfritt eksosbend til motoren din. Det er konstruert litt annerledes. Kjøpte fra dem til min Volvo D1-30. De selger via eBay og jeg fikk det på døra i løpet av en ukes tid. Kvalitetsprodukt. Til min båt kostet det ca kr 3800,- inn moms frakt etc. Hei marine? Aldri hørt om, har du noe kontaktinfo? Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 8.Mai.2020 Del på Facebook Svart 8.Mai.2020 Stavekontrollen er plagsom. hdi marine https://hdimarine.net/ Kan bestilles gjennom eBay til samme pris. Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 9.Mai.2020 Del på Facebook Svart 9.Mai.2020 https://hdimarine.net/?s=Yanmar+3JH5E&post_type=product Du setter sammen to av delene på siden så får du erstatning for ditt originale bend. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 6.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2020 Da har jeg åpnet og sjekket.... Overhodet ingen tæring etter 10 år/ca 1000 timer... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.