Jump to content

Hvordan trekke ledning til giver/svinger gjennom en Sessa Key Largo 20 (Deck) ?

Fusebox

Recommended Posts

Hei,

Forsøker å installere en kartplotter i båten, og så langt har det gått bra (montert plotter og trukket kabler inn i dashboard), men:

Hvordan skal man få trukket giverledningen fra konsollen, under dekk, og til giveren bak ? Giverledningen er klippet, så kun en tynn kabel som må trekkes fra konsoll og bakover.

Bryterpanelet er demontert, enkel plate med 4 skruer, men ser ikke allverdens gjennom den platen. Har probert med hånden så langt jeg tør, men finner ingen kanal. Ser det er et gummi-aktig rør som inneholder motor instrument ledningene (såvidt jeg kan se). Dette gummi røret antar jeg blir for vanskelig å trekke gjennom, siden det allerede er lagt i "bøy". Antar også høy friksjon pga. gummi.

Ser også at kablene går inn i en ganske stor, "generell" åpning rommet akter.

Det er en inspeksjonsluke i dørken mellom akter og konsoll, men ser da bare rett ned på bensin tanken (og tank giver) med lite mulighet for annen aktivitet.

Følgende ustyr er tilgjengelig:

Trekketråd

Endoskop

++

Er det noen som har gjort dette, eller nært tilsvarende, uten å demontere større deler av inventar, og eventuelle dørker ?

Redigert av Fusebox (see edit history)

Da er det heldigvis løst, og heldigvis enklere enn først antatt.

Inne i "kabinen" så løsnes 1 skrue nederst på babord side av plast "innerliner" (i mangel av bedre navn). Da kan man trekke den litt utover, og både dashbord og kanalen akterover er tilgjengelig. Dyttet inn rikelig med trekkefjær, til jeg omsider kunne se en løkke i nærheten av kanalen i rommet akter. En passelig lang "magnetklype" fra Biltema fikk lett tak i den, og dermed var det gjort.

Spleising av kabel var litt pirk, men fungerte ved funksjonstest.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...