Jump to content

Lite bensin på tanken, men det renner over ved fylling


Rederspire

Recommended Posts

Har nettopp kjøpt en Skipsplast med 145 L tank. Tidligere eier fylte tanken til det rant over. Jeg kjørte fra Drammen til Tønsberg og måler viser mellom tom og 1/4 tank. Får på 5-6 liter, så renner det over selv om jeg bare fyller forsiktig. Måleren viste 1/2 tank da selger fylte den opp til det rundt over. Noen som har vært utsatt for det samme. Er det lufting eller?? Virker som om måler viser feil, og hvorfor renner det over? En 140 hk Suzuki må vel bruke mer enn 7-8 liter fra Drammen til Tønsberg.

 

1. Fender

Link to post
Share on other sites

Som tedd er inne på er det nok luftingen. Hvis tidligere eier har fylt til det rant over har det nok lagt seg bensin i lufteslangen. Har opplevd dette selv med resultat at bensinen kom i retur og sprutet opp overalt når jeg fylte bensin. Finn utløpet til luftingen og gi en skikkelig blås gjennom denne. Kjenner du motstand ligger det bensin der. Se om det er svanehals på lufteslangen og fjern denne om mulig hvis ikke vil problemet komme tilbake. 
 

Hvis du har funnet en 140hk som bruker 8 liter fra Drammen til Tønsberg er jeg interessert i å kjøpe den av deg. :giggle:

Link to post
Share on other sites

Hei har opplevd det at de orginale luftingene med to små hull og rustfritt gitter i hullene gror i tette av ir /Salt.

Hvis du prøvde flere ganger, og du alle gangene fikk noe inn før det ble "fullt". er det garantert  luftingen som er tett eller redusert.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...