sea Startet 30.September.2005 Del på Facebook Startet 30.September.2005 Hei vil takke for eit flott forum og for mange gode svar på mitt tidligere innlegg om mitt problem om å få båten opp i plan med last ombord. Eit av tipsa som går igjen er at båten er undermotorisert,ny og større motor har jeg hatt lyst på lenge men da det står 20 hk som anbefalt på båten har jeg ikke våget det. Dersom noen veit hvor stor motor en work buster på 13 fot tåler hadde jeg vore takknemlig. Veit at tidligere eier har hatt 40 hk på den. Sitér dette innlegget Link to post
Solo Svart 30.September.2005 Del på Facebook Svart 30.September.2005 Har i sin tid hatt en Theri 415 som jeg fikk montert en 40 hk Yamaha på.Dette for det var den minste som leverandøren kunne skaffe da og som hadde selvstarter (batteri).Dette fungerte helt greit for meg. SOLO Sitér dette innlegget Link to post
Fjordrafting Svart 30.September.2005 Del på Facebook Svart 30.September.2005 Så lenge motoren blir for tung, så går det meste bra. Men hvis motoren er i overkant stor, så stiller båten straks litt større krav til fører med tanke på at kansje det går litt for raskt for skroget. På den annen side så varer motoren lengre hvis den kan jobbe på trivsels turtallet sitt, i steden for på maks heletiden. Men valget av propell kan gi store variasjoner i kjøre egenskapene til båten. Sitér dette innlegget Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.