Jump to content

Hvor stor motor tåler båten.

sea

Recommended Posts

Hei vil takke for eit flott forum og for mange gode svar på mitt tidligere innlegg om mitt problem om å få båten opp i plan med last ombord.

Eit av tipsa som går igjen er at båten er undermotorisert,ny og større motor har jeg hatt lyst på lenge men da det står 20 hk som anbefalt på båten har jeg ikke våget det.

Dersom noen veit hvor stor motor en work buster på 13 fot tåler hadde jeg vore takknemlig.

Veit at tidligere eier har hatt 40 hk på den.

Så lenge motoren blir for tung, så går det meste bra. Men hvis motoren er i overkant stor, så stiller båten straks litt større krav til fører med tanke på at kansje det går litt for raskt for skroget. På den annen side så varer motoren lengre hvis den kan jobbe på trivsels turtallet sitt, i steden for på maks heletiden. Men valget av propell kan gi store variasjoner i kjøre egenskapene til båten.

Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...