Jump to content

Kjøleproblem Yamaha F50. 2002 mod.


bogen2001

Recommended Posts

Hei.

Ved første start i år kom det ikke pilotstråle selv om den ble kjørt i ferskvann før vinterlagring. Alarmen går så jeg skifter impeller og vannpumpehus + div. pakninger. Fremdeles får motor ikke tilstrekkelig kjøling. Når jeg kobler vannslange direkte på vanninntaket (røret som vannpumpe skal forsyne) går motor fint uten varmgang.

Det jeg lurer på er om kobling mellom vannpumpe og dette tilførselsrøret er tilstrekkelig tett?! Og hvor viktig er det.

 

Noen med erfaring på dette??

Link to post
Share on other sites

Tipper du er inne på det der ja.

Byttet du tetningen som står i vannpumpehuset der vannrøret går ned ?

Det er og lurt å pusse vannrøret rent for irr og møkk utvendigt der det går ned i tetningen på pumpehuset, samt legge litt fett på tetningen og vannrøret før du monterer sammen.

Link to post
Share on other sites

Nei, jeg var ikke klar over at der skulle være pakning fordi jeg så ingen når jeg demonterte første gangen. 
Da bestiller jeg pakning pusser vannrørene og krysser fingrene, har skrudd av og på undervannshuset x antall ganger allerede.


Takk for tipset :-))

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...