Jump to content

Ettermontere El.start på Yamaha 9.9 sport


PetterPan

Recommended Posts

Hei.

Vil tro det blir dyrt. Ny startmotor koster vel rundt 3 tusen pluss rele/kabling. Om du ikke har fjernkontroll og ønsker å bygge om fra rorkult til fjernstyring så koster dette settet ca 3 tusen også, da har jeg ikke tatt med selve kontrollboksen som koster rundt 2000,-. Evt montering kommer i tillegg. 

Jeg ville vurdert å selge den du har og lete etter et bra tilbud på ny motor med elstart evt klargjort for fjernstyring om du trenger det.

Prismessig tror jeg ikke det siste bør bli noe dyrere

Link to post
Share on other sites

Dessuten så må svinghjulet også skiftes, det er vel ikke noen tannkrans på det du har?

Regulator for lading av batteri, mangler du nok også.

Det er ikke ett absolutt "must", men da må du lade batteriet på annen måte innimellom, og det kan være tungvint.

 

Prisen på svinghjulet vet jeg ikke, men laderegulatoren koster 2000.

 

Som Ballistic sier, selg den du har og kjøp ferdig rigget motor. Det blir billigere.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...
ballistic skrev On 10.5.2020 at 16.42:

Motoren er jo relativt lettstartet så om ikke ungene er alt for unge så burde jo det gå greit.

Som du sier dette er lettstartede motorer.

 

Om ungene er så små at de ikke klarer å dra den igang, er de for små til å kjøre rundt alene med den😎 Problem løst...fungerte ihvertfall her i huset.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

Kris_a skrev for 4 timer siden:

Hei Ballistic,

Vet du om det er kurant å bygge om til rorkult? Jeg har en 1år gammel yamaha sport med el start og kabelstyring. Men jeg ønsker kun rorkult.

i tillegg; er det mulig å montere snorstart i tillegg til el? Min motor har kun el, ikke snor.

mvh

Koster sikkert noen tusen. Kjøpte et kit for å bygge om fra rorkult til fjernstyring, tror det kostet et sted mellom2-3 tusen , vil tro at prisen muligens vil være noe høyere for kit med rorkult. Fulgte med god beskrivelse på selve ombygginga. har nå solgt motoren så har ikke lenger rorkultsettet

 

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...