andypanda_ Startet 11.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2020 Hei, har en tresnekke/plattgatter som lekker der propell-stag festet til skroget. (Se bildet der det renner ut - når jeg prøvde med vann oppi båten) Dette virker som for store hull til at det bare skal «trutne»? Noen anbefaler Farm 80 - men hvordan få det trykket opp i sprekkene? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 11.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2020 (redigert) Ser at du har to stag som støtter seg på bordgangen der det lekker på begge sider. Tipper årsaken ligger der. Dersom du trenger slike stag ville jeg flyttet festepunktene til utsiden av neste bordgang og festet med gjennomgående nagler eller skruer som trekker bordgangene sammen, gjerne med en labank på innsiden. Redigert 11.Mai.2020 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Honduras Svart 11.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2020 (redigert) Jeg tipper du har fylt båten med ganske mye vann, siden det renner relativt heftig. Slutt med det, båten er ikke konstruert for å få vanntrykket fra innsiden og ut. Har selv ei gammel snekke jeg satte ut på fredag, og jeg fyller litt vann i den for å få i gang trutningen på bunnbordet, men fyller ikke over nederste bordgang. HVIS du nå har relativt mye vann i den, la oss se på bildet en gang til. De to stagene holder det nederste bordet i posisjon akkurat der stagene er festet, mens du har masse trykk nedover på bord nr 2. Da vil det selvsagt åpne seg mellom bordgangene her. Hvis du nå tømmer båten for vann, og sjøsetter den, vil sjøvannet trykke bord 2 mot bord 1(som ikke går noen vei pga stagene), og det vil bli tett/tettere mellom bordgangene. Så mitt råd er siden båten har holdt seg flytende i mange år med de stagene, tøm den for vann, bruk en liten sparkel og trykk inn Farm80 mellom bordgang 1 og 2 på det aktuelle stedet, og sleng den på vannet. Vedder på at det trutner helt fint og blir tett. Du trenger ikke masse med Farm, den skal bare hjelpe til på de største sprekkene inntil bordene trutner og trykker mot hverandre. Redigert 11.Mai.2020 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.