Goodspeed Startet 11.Mai.2020 Del på Facebook Startet 11.Mai.2020 Båten jeg overtok tidligere i år har en Glomex TV-antenne. Når jeg koblet til TV'en de første ukene etter jeg overtok, så fikk jeg til min store overraskelse inn "alt" av kanaler - altså TV3, Viasat, Eurosport, TV 2, Zebra osv. Ettersom jeg verken har dekoder i båt, og TV'en ikke har noe kort (TV'en er en jeg har hatt fra før og som aldri har vært koblet opp med kort eller noe lignende), så ble jeg altså litt overrasket over at det i det hele tatt var mulig. Nå for en uke siden, så var plutselig alle de krypterte kanalene borte, mens vi kun har NRK 1, 2 og 3 igjen - som jo er det jeg er vant med. Mulig dette har en sammenheng med at tidligere eier har hatt abonnement i båten som nå har løpt ut. Men det jeg ikke skjønner helt er hvordan jeg i det hele tatt fikk inn disse kanalene når det gikk rett via Glomex'en og ikke via noe dekoder, Chromecast/apple-TV, streaming. Alle plasser jeg ser, så innebærer slike TV-pakker at man må ha et kort eller en dekoder dersom man ikke streamer det over nett. Finnes det andre måter jeg ikke har fått med meg? Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Ida Marie III Svart 11.Mai.2020 Del på Facebook Svart 11.Mai.2020 Det står nok et kort i dekoderen bak i TV vil jeg tro...da får du det du måtte ønske av kanaler igjennom det digitale bakke nettet.. Om der ikke er kort i dekoderen, (kortholderen) kan det være et reklame tilbud som varer en kort stund, slik at det skal trigge deg til å kjøpe flere kanaler... Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 11.Mai.2020 Del på Facebook Svart 11.Mai.2020 RiksTV har flere måter å ta inn kanaler: https://bestill.rikstv.no/kampanje/rikspakken Jeg støtter teorien til Ida Marie III at du har nok et programkort fra RiksTV bak på TVen. Det ser sikkert ut som det nederst til høyre på dette bildet: Inni kortet sitter abbonementet ditt. Dersom du hadde et fra forrige eier som er blitt overført eller sagt opp kan kortet kommet i en "kampanjemodus". Gjerne får du en uke gratis med alle kanaler når du bestiller nytt abb. Det kan være det som har skjedd. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Goodspeed Svart 11.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2020 Men et slikt kort, ville ikke det måtte fysisk plasseres inn i TVen? TV’en har jeg selv kjøpt i butikk for 4 år siden, og har aldri plassert noe kort i den, ei heller fått lignende reklame/kampanje i den forrige båten når jeg brukte det. Den hadde også en glomex-antenne? Står det kort fra riks-TV i når man kjøper det på butikken? Får sjekke ut dette neste gang jeg er i båten i så fall Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
TF Svart 11.Mai.2020 Del på Facebook Svart 11.Mai.2020 Nesten alt ble åpnet opp en måneds under koronaen. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 11.Mai.2020 Del på Facebook Svart 11.Mai.2020 Da er nok det forklaringen :) Men ellers har du rett @Goodspeed, du måtte ha satt inn kortet i TVen. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Goodspeed Svart 11.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2020 TF skrev 9 minutter siden: Nesten alt ble åpnet opp en måneds under koronaen. ah, that explains it. :) Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Hebbe Svart 11.Mai.2020 Del på Facebook Svart 11.Mai.2020 Har en TV i bobilen der alt har blitt åpent også :-) Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Lindita Svart 11.Mai.2020 Del på Facebook Svart 11.Mai.2020 I en periode frem til 3/5 sendte RiksTV alle kanaler uten koding. Nå er alt bortsett fra NRK kodet. Nå må en ha CAM, kort og abonnement. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 24.Mai.2020 Del på Facebook Svart 24.Mai.2020 Låner denne tråden litt. Gjelder det som er nevnt over også for NRK kanalene? Har tidligere fått inn de vanlig kanalene på TV'en i båten, men de siste dagene har det vært stille. Når jeg søker opp kanaler på TV'en, så dukker mange kanaler opp i kanal listen, men ikke NRK kanalene. Det er kort i TV'en fra forrige eier, men jeg har ikke fornyet noe der. Kan det være dårlig dekning i havn eller er det andre faktorer på banen her? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 24.Mai.2020 Del på Facebook Svart 24.Mai.2020 NRK kanalene er fri, og kommer inn uavhengig om du har betalt eller ikke.. Da er det dekning, antenne eller noe annet som er årsak... Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 24.Mai.2020 Del på Facebook Svart 24.Mai.2020 Tenkte også det, men rart at tv'en finner andre kanaler som ikke er åpnet. Burde vært blankt da spør du meg. Får teste på neste tur om det er forskjell da Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 24.Mai.2020 Del på Facebook Svart 24.Mai.2020 Den finner kanalene selv om du ikke har betalt for dem...men viser dem ikke... Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 24.Mai.2020 Del på Facebook Svart 24.Mai.2020 Ida Marie III skrev 1 minutt siden: Den finner kanalene selv om du ikke har betalt for dem...men viser dem ikke... Er jo akkurat det jeg sier. Hvis antennen ikke hadde fått signaler så burde det vært tomt mener jeg. Her er det kanal liste som dukker opp uten at jeg kan se innholdet, men NRK kanalene er ikke i kanal listen... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.Mai.2020 Del på Facebook Svart 24.Mai.2020 Dette går på signalstyrke og frekvens, jeg opplevt det samme flere steder. På foreksempel Oscarsborg er NRK svakere, så der brukte jeg tidligere en retningsbestemt antenne for å få inn NRK. Nå streamer jeg helst via PC'n til TV'n trådløst via en AnyCast dongle. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Goddis77 Svart 24.Mai.2020 Del på Facebook Svart 24.Mai.2020 Lars H. skrev 3 minutter siden: Dette går på signalstyrke og frekvens, jeg opplevt det samme flere steder. På foreksempel Oscarsborg er NRK svakere, så der brukte jeg tidligere en retningsbestemt antenne for å få inn NRK. Nå streamer jeg helst via PC'n til TV'n trådløst via en AnyCast dongle. Det gir mening. Takker 🙂 Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 24.Mai.2020 Del på Facebook Svart 24.Mai.2020 Strømmer nå for det meste og har ikke abbonnement på rikstv lengre. Bruker likevel NRK innimellom på antenne, men opplever at noen steder fungerer det dårlig når jeg ligge på svai(f. eks Sandspollen). Signalene liker tydeligvis at jeg ligger i ro og ikke sviver rundt. Må forøvrig stort sett gjøre nytt kanalsøk for hver ny havn. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.Mai.2020 Del på Facebook Svart 24.Mai.2020 Vi ligger nå i Hunnebostrand i Sverige med gratis WiFi. Hjemme i huset har jeg GET TV, og dermed kan jeg her i Sverige strømme alle kanalene jeg har hjemme, NRK, TV2, TV-Norge. . . . . osv., i topp kvalitet via tv.get.no Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.