Torsen67 Startet 11.Mai.2020 Del på Facebook Startet 11.Mai.2020 Hei Forrige eier har rotet det til med giveren for ekkolodd på Garminen. Det er ikke o-ring mellom huset som limes ned i skroget og låseringen. Mellom låseringen og giveren så bør det vel også være en form for pakning? Har funnet tegninger, men kan ikke se at det nevnes noe om pakning her. Det må det vel være for at det ikke skal lekke? http://www.airmartechnology.com/uploads/InstallGuide/17-217-01.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 12.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2020 Ingen som har erfaring med denne svingeren? Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 12.Mai.2020 Del på Facebook Svart 12.Mai.2020 (redigert) Jeg har montert noen av disse svingerne, men det er en stund siden ... Koppen som svingeren sitter i skal først limes til skroget med f.eks TEC7 eller tilsvarende, det skal ikke være noe pakning mellom koppen og skroget. Om det er pakning mellom svingeren og koppen er jeg noe usikker på, men det tror jeg ikke det skal være, det skal være mulig at væsken (frostvæsken) kan ekspandere ved temperatursvigninger. Koppen skal fylles opp slik at det renner over når svingeren monteres og settes på plass. pakninger, nei ... NB! Ser at på tegningen at det en oring på svingeren, den skal vel være der, men mitt poeng er at dersom trykket innvendig blir for stort så vil koppen løsne fra skroget, så 100% tett må det ikke være. Redigert 12.Mai.2020 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Torsen67 Svart 13.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2020 (redigert) Innlegget slettet. Se svar lengre ned. Redigert 13.Mai.2020 av Torsen67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 13.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2020 John_Kr skrev for 19 timer siden: Jeg har montert noen av disse svingerne, men det er en stund siden ... Koppen som svingeren sitter i skal først limes til skroget med f.eks TEC7 eller tilsvarende, det skal ikke være noe pakning mellom koppen og skroget. Om det er pakning mellom svingeren og koppen er jeg noe usikker på, men det tror jeg ikke det skal være, det skal være mulig at væsken (frostvæsken) kan ekspandere ved temperatursvigninger. Koppen skal fylles opp slik at det renner over når svingeren monteres og settes på plass. pakninger, nei ... NB! Ser at på tegningen at det en oring på svingeren, den skal vel være der, men mitt poeng er at dersom trykket innvendig blir for stort så vil koppen løsne fra skroget, så 100% tett må det ikke være. Takker for svar. Ser ut til at du har rett. Jeg forsto det slik at o-ring skulle være mellom basen og låsering. Det stemmer ikke. O-ring skal tres inn på giveren ETTER at låsering er festet på denne. Så skal denne tres ned på basen og vris på plass i sporet. Jeg gjorde det på en måte som ble feil. Ligger en bra forklaring på youtube: Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 13.Mai.2020 Del på Facebook Svart 13.Mai.2020 Var jo bra forklaring dette, jeg har kommet til å kuttet ut silkon rundt svingeren og satset på å etterfylle frostvæske på vårsjekken, men det er som man ønsker. Lykke til videre, bra svinger forøvrig, bruker samme svinger i dag på min Garmin 922XS. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.