Jump to content

Mariner 60HK 4 takt starter ikke

øyingen

Recommended Posts

Hei alle. 

Etter at jeg hadde en liten motorservice på motoren så får jeg ikke start. Det skjer ingenting når jeg vrir om nøkkelen, ikke engang et klikk. Batteriet er helt nytt. Det er spenning inn på startrelet, men det er ikke spenning ut når jeg prøver å starte. Jeg tenkte derfor at det var startrelet som var problemet, men har byttet dette i dag og har fortsatt det samme problemet. Noen som vet hva problemet kan være? Siden det er helt dødt virker det nesten som en slags sperre, men den står i nøytral og dødmansbryteren står på RUN slik den skal. Prøvde så vidt å kortslutte med et skrujern mellom de to polene etter å ha lest om det her, og da gikk starteren litt rundt, men den startet ikke. Jeg turte ikke å prøve dette så mye ettersom jeg var redd for å ødelegge noe. 

Noen tipset meg også om å sjekke om det er spenning på en gul ledning som går ut i fra tenningslåsen, og det har jeg sjekket, den får spenning når jeg vrir om tenningen til hakk 2, altså start. Det samme gjelder den gule ledningen som kobles sammen med en brun en inn til startreelet, som jeg antar er den samme som kom fra tenningen. 

Det er første gang jeg har holdt på med en båtmotor, så jeg har egentlig ikke greie på dette her. Alle tips mottas med stor takk :) 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...