Jump to content

Fikk akkurat Kina-racor i posten, hva er skruene på bildet til?

seilfred

Recommended Posts

Hei, 

fikk akkurat Kina-racor i posten, og slapp som det ser ut til å betale noe toll hit til Danmark..

Vel, bare så jeg forstår alt riktig: 

diesel inn/ut er grei.
1) Hva er skruer merket med hhv blått og gult til? Lufting?

2) Og hva er den røde plastringen inni?

3) Hva heter originalfilteret som gjerne skulle passe i denne?

1C468E53-A458-46A6-993E-8529CB54734D.jpeg.f56d1f977c8ab5987122eba92c707bb8.jpeg

Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet!

Vel, egentlig ikke nødvendig å kjøpe den der.

Du må skru opp tappeskruen (den originale som sitter i bunnen..) en halv - en hel omgang for at innholdet skal renne ut.. og så skrur du igjen etterpå. Skrur du ikke igjen kan du enten tømme hele filteret om filteret står høyere enn tanken, eller hele tanken om filteret står lavere enn tanken (noe som vel ikke er vanlig på fritidsbåter...)

:-) steinar

Ved nærmere inspeksjon så er det kanskje metall, men det må være noe lettmetall eller noe for det veier altfor lite i hånden og det blir lett merker i det. Har bare en «dump» lyd når man kakker på det. Tenker jeg ikke skal dra til for hardt på den der..

Kjellg skrev for 2 timer siden:

Jeg kjøpte meg en slik en. 

Så kjekk ut den der. 

torbi skrev 32 minutter siden:

Er det denne filteret som man skifter filter uten å lufte ut.? 

burde være mulig å beholde mesteparten av dieselmengden ved filterbytte ja. Kommer nok til å trykke et par trykk  på pumpa alikevel..

Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet!

seilfred skrev 1 minutt siden:

Ved nærmere inspeksjon så er det kanskje metall, men det må være noe lettmetall eller noe for det veier altfor lite i hånden og det blir lett merker i det. Har bare en «dump» lyd når man kakker på det. Tenker jeg ikke skal dra til for hardt på den der..

Så kjekk ut den der. 

Denne var av skikkelig kvalitet, derfor koster den litt med porto. Ble faktisk overrasket over hvor «tung» den var. 

lippert skrev 2 minutter siden:

Jeg kunne tenke meg både tappekran og klar bolle. Sånn sett er jo denne perfekt.

HTB1MImFndnJ8KJjSszdq6yxuFXaI.jpg.5b48c04190a50d290cc522802a5a9313.jpg

Men plastikk er vel ikke godkjent på filter som installeres i motorrom?

Den har jeg også kjøpt i et annet tilfelle. Kanskje ikke lovlig, men jeg tror alle gjør det ;) Selv på nye båter i dag kan du se plastkopp i motorrom. Det avgjørende er vel hvor langt unna «glødende kull» den står :giggle:

Redigert av Kjellg (see edit history)

Men skal dere handle slikt nå så må dere regne med 2 måneder fra kina. Kan gå fortere men det er unntaket. Har selv rundt 25 pakker på veg til norge. De første ble sendt ultimo Mars og det man kan risikere nå er at amnestiet for mva fritak er over før det kommer til landet. Men dette går med epacket, så det dere gjør da er å opprette dere som brukere på tollens nettfortolling. Oppgi Posten som transportør og legg inn sporingsnummeret, så betaler dere mva direkte til tollen og unngår gebyr. Ca 30kr. 

Hei, det blir jo litt utenfor trådens tema, men temaet er vel egentlig løst. Så jeg benytter anledningen til å spørre Kjellg om det med å bli bruker på nettfortolling. Interessant. Kikket litt på Toll.no, men der fant jeg egentlig bare at det ikke var noe vits i å fortolle selv. Har du litt mer eksakt info?

Normalt vil transportøren som frakter varen, for eksempel Posten, fortolle varen for deg. Transportøren vil belaste deg med et fortollingsgebyr for denne tjenesten. Hvis du fortoller varen selv kan du unngå fortollingsgebyret til transportøren. I praksis er det lite eller ingenting å spare på dette, da erfaring har vist at transportørene likevel tar seg betalt for lagring og ekspedering av sendingen.

Lucky Strike skrev 24 minutter siden:

Hei, det blir jo litt utenfor trådens tema, men temaet er vel egentlig løst. Så jeg benytter anledningen til å spørre Kjellg om det med å bli bruker på nettfortolling. Interessant. Kikket litt på Toll.no, men der fant jeg egentlig bare at det ikke var noe vits i å fortolle selv. Har du litt mer eksakt info?

Normalt vil transportøren som frakter varen, for eksempel Posten, fortolle varen for deg. Transportøren vil belaste deg med et fortollingsgebyr for denne tjenesten. Hvis du fortoller varen selv kan du unngå fortollingsgebyret til transportøren. I praksis er det lite eller ingenting å spare på dette, da erfaring har vist at transportørene likevel tar seg betalt for lagring og ekspedering av sendingen.

Fordelen er at du slipper gebyret, så fremt verdien er under 3000kr

Dette har jeg benyttet meg av flere ganger og det fungerer utmerket og jeg har ikke betalt noe ekstra. Her er en link

Redigert av Kjellg (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...