Jump to content

Hvordan justere/kalibrere drivstoffmåler fra Wema?


Patton

Recommended Posts

I min Joda 290 sport fra 1998 sitter det bla annet en Wema drivstoffmåler. De siste dagene har jeg byttet ut linsene på tre instrumenter, bla drivstoffmåleren. De gamle var krakkelert/gule. Bestilte nye fra Wema/UK og resultatet ble bra, med et unntak som gjelder hva måleren viser.

Når tenningen er av står viseren på overgangen mellom rødt og ca 1/4 tank. Når tenningen er på spretter den helt opp til maks, selv om tanken ikke er helt full. En forklaring kan være at jeg vred på instrumentet etter at det var delvis skrudd på plass. Jeg tenkte da at jeg har vridd slik at skiva ikke er i overenstemmelse med viseren. Jeg skrudde da ut instrumentet (en helve....es jobb pga trangt og muttre på 5,5 mm) for å se om jeg kunne vri/justere på skiva. Men den ser ut til å sitte bom fast). Har ikke ville brukt mer makt for å unngå å skade instrumentet. 

Spørsmålet er om noen kjenner til om det er noen justeringsmulighet  på et slikt instrument? Det sitter ikke noen skrue på baksiden.

Greit å ha kontroll på drivstoffet :-) 

Bildet viser instrumentet med tenningen av.

 

Mvh

 

Patton

Wema drivstoffmåler.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...