Jump to content

Mercury 40HK totakter. Kjørt uten olje i innblandingstanken, men blandet direkte i bensin


danols

Recommended Posts

Har en mercury 40HK totakter som jeg kjørte en stund uten olje i tanken, men jeg blandet oljen heller i bensinen. Er det noe farlig me det? Har fylt opp oljetanken nå altså, men bare lurer om det har skjedd noe skade med systemet når den ble kjørt tørt? Har som sagt blandet oljen i bensinen istedet. Har ikke merket problemer med motoren, og den går som den skal. 

Link to post
Share on other sites

Jeg har en Evinrude 60 hk med VRO (aktiv oljeblanding fra egen tank. Oljeblanderen er koplet ut, og jeg blander totaktsolje rett i bensinen. Fungerer veldig fint. 

 

Mulig du burde ha koplet fra noen ledninger og plombert slangen?

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Koble fra ledningen som gir alarm om oljetanken går tom er lurt. Og kutte og plugge slangen som fører olje inn i motoren, gjerne med å stappe inn en 6 eller 8 mm maskinskrue som festes med en slangeklemme utenpå. Det siste har jeg fått rede på er lurt for å unngå luft i systemet. Min gamle 2-takter gikk mye renere og penere med olje rett i bensinen.

Redigert av snekkerbod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...