Jump to content

Vise motordata fra Yamaha på Garmin 92sv


Chrmeland

Recommended Posts

Hei

Jeg har en Yamaha F130 AETL (2016/2017) og en Garmin 92SV CHIRP. Motoren ble levert med kun ett (rundt) instrument (turtall/timer/tilt) og ikke det som viser forbruk osv. 

Hvilke komponenter trenger jeg? Holder det med en kabel, eller må jeg bygge et nettverk med t-ledd osv?

Må jeg også ha et nmea 2000 interface eller har jeg allerede det jeg trenger?

Tar gjerne også i mot tips til hvor jeg kan kjøpe delene. Ser det er en trivelig kar på Finn.no som selger komplett KIT til 1450

 

mvh

Christian Meland

Link to post
Share on other sites

Har du en såkalt "command link hub" installert?

I såfall så fikk jeg spesiallaget noen NMEA 2000 kabler som du kan plugge rett i hubben, og direkte til plotter for å få opp motordata uten å måtte bruke T-stykker, termineringsmotstand osv. Tenkte meg ca 400,- Bare ta kontakt hvis det er av interesse.

.index.jpg.5cd6cd09280fbdd3068299bca08bd776.jpg

Redigert av PolarLi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Stor takk til PolarLi for enkel og rimelig løsning. Kjøpte kabel av han og den var veldig enkel å koble til. Har nå forbruk og diverse andre motordata tilgjengelig på kartplotteren. Se innlegg over for pris osv. Dette var en super løsning, de andre jeg har sett på har kostet det mangedobbelte.

 

Mvh Chr

 

IMG_2774.JPG

IMG_2775.JPG

IMG_2760.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 9 måneder senere...
  • 10 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
  • 11 måneder senere...

Desverre, disse var "limited edition" Hvis du har en ledig device port, så kan du gå til Ebay å søke etter "yamaha NMEA" der finner du kabel komplett med et T-stykke, og så må du komplettere med et NMEA startsett. Rykter sier at du også bare kan kjøpe "GARMIN Engine Bus for Yamaha" koster ikke så mange kroner. Leste bare litt i farta her og ble ikke så mye klokere, så det får du nesten bare prøve.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...