Jump to content

Reparasjon av skrog

ekvals

Recommended Posts

Hei. 

Noen med tips til hva de ville gjort med de hvite feltene dere ser på bilde under? 

Kanskje ikke så lett å se, men det er hakk som går et par millimeter inn. 

Jeg la også merke til sprekker rundt puller. (mangler bilde ) Er dette noe som kan utbedres uten å plukke ned og gå i dybden? 

Antar anoden er good to go for en sesong til? 

20200512_190439.jpg

20200512_190436.jpg

20200512_190422.jpg

20200512_190443.jpg

20200512_190517.jpg

20200512_190534.jpg

du kan avfette med aceton, pusse ned litt og fylle i hakket med feks marine epoxy sparkel. 

anode:  den finnen har ikke så mye å si, den viktigste anoden sitter nederst på motorbraketten . den er nedi vannet hele tida  

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

siden hakket ikke ser så dypt ut så kan den fint brukes.    Den er ellers bedre egnet til bruk over vannlinjen, den fester litt dårligere og mindre mekanisk styrke , men lett å slipe til fin finish

vill gjort ren brakettanoden for inspeksjon, men sikkert like greit å bare kjøpe inn en ny 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Ja @index , men flekken var hvit i midten så var ikke sikker på hva du mente.:) Høres ut som en plan. 

En ting til, når jeg er i kontakt med bunnstoff på båten så smitter dette veldig enkelt av. Blir blå på fingrene ved lett berøring.
Er dette som forventet? Vil det normalt sett være tilstrekkelig å spyle av det som løsner og så påføre bunnstoff der det trengs?

Det er som forventet ja. Bunnstoffet er selvpolerende, dvs at bindemiddel og virkestoff løses opp samtidig. Det gjør at bunnstoffet gjør jobben sin så lenge det er stoff igjen. Jeg spyler vekk groe og flassende bunnstoff, og flekker der det mangler bunnstoff. Kun når laget virker svært tynnslitt tar jeg en fullstoffing. Men det kan gå mange år mellom hver gang. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...