Albinisten Startet 13.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2020 Har noen småskader som skal fikses på dekket på seilbåt. Områdene som skal taes er der hvor det er slik "ruglete" antiskli, her er det en del små sår hvor en kan se antydning til synlig glassfiber. Har kommet over et produkt som heter Double Coat, tanken var da og behandle disse små sårene så pent vi klarer med epoxysparkel for så og male over med denne Double Coat. Noen som kjenner produktet, på godt eller vondt? Noen andre synspunkter på fremgangsmåter og materialvalg? Link to post
Jannmar Svart 13.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2020 Et bilde av omstendighetene vil gi deg svar/flere svar. Link to post
Albinisten Svart 13.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2020 Har ikke bilder av nevnte prosjekt i skrivende stund, men var mer ute etter om noen hadde erfaring med dette Double Coat produktet, og hvordan de da hadde lagt opp arbeidet. Link to post
Jannmar Svart 13.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2020 Albinisten skrev 7 minutter siden: Har ikke bilder av nevnte prosjekt i skrivende stund, men var mer ute etter om noen hadde erfaring med dette Double Coat produktet, og hvordan de da hadde lagt opp arbeidet. Ok. Skjønner. Jeg har dessverre ikke vært borti dette produktet, men det kommer høyst sannsynlig noen innpå forumet etter hvert. Link to post
Guest Svart 13.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2020 Lakk/maling på båt er aldri evig lykke, jeg ville holdt meg til gelcoat/topcoat Link to post
Lazyjack Svart 14.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 (redigert) Har brukt DoubleCoat til å friske opp blå stripe på båten. Brukte skumrull og resultatet ble bra. Kan ikke si noe om hvorvidt det egner seg på steder med mønster som er utsatt for slitasje. Tror jeg ville snakket med leverandøren, evt. også et verksted som driver med plastbåtreparasjon. DoubleCoat leveres kun i standardfarger tror jeg så det kan vel bli problematisk å lakkere bare et område som ikke er naturlig avgrenset. Redigert 14.Mai.2020 av Lazyjack (see edit history) Link to post
Albinisten Svart 16.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2020 Eika skrev On 13.5.2020 at 23.49: Lakk/maling på båt er aldri evig lykke, jeg ville holdt meg til gelcoat/topcoat Det var i og for seg innstillingen min først også, men nå vet jeg at hvertfall et av de store og anerkjente båtverkstedene som gjør mye glassfiber og skrogreperasjoner bruker denne Doublecoat polyeuarethan maling/lakk. Jeg velger å holde navnet på verkstedet utenfor denne tråden, men nok om det. Tror vi har falt ned på og bruke doublecoat, først sparkle småsar så prime for så og male over. Vi tar samtlige antiskli felter på hele båten så det blir mye teiping. Prøver å legge ut bilder når jobben er ferdig, forhåpentlig ut i juni en gang. Link to post
Guest Svart 16.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2020 Albinisten skrev 5 minutter siden: Det var i og for seg innstillingen min først også, men nå vet jeg at hvertfall et av de store og anerkjente båtverkstedene som gjør mye glassfiber og skrogreperasjoner bruker denne Doublecoat polyeuarethan maling/lakk. Jaggu godt jeg har absolutt alt glassfiber og gelcoat arbeid selv, da slipper jeg at noen tar sånne snarveier på båtene mine. Men hvis jeg hadde tatt en sånn snarvei på kundebåter, så trur jeg det fort vekk kunne blitt litt drama. Fortell om du er fornøyd med double coat om 5år da Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn