Dagobert1012 Startet 14.Mai.2020 Del på Facebook Startet 14.Mai.2020 Hei. Kan noen fortelle meg hvorfor det henger et lodd eller magnet på strømkabelen til plotteren min? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.Mai.2020 Del på Facebook Svart 14.Mai.2020 Det er nok en form for støydemping. Prøv med og uten, så ser du om den gjør nytte for seg;-) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
JRK Svart 14.Mai.2020 Del på Facebook Svart 14.Mai.2020 Det er en ferrit, Ofte ser du slike som en svart sylinder på datakabler. Ideen er at om det er høyfrekvente signaler i kabelen så kortsluttes/dempes de i denne. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 14.Mai.2020 Del på Facebook Svart 14.Mai.2020 Uten ferritten så gjelder ikke CE merkingen lenger, plotteren kan bli påvirket av støy, eller plotteren kan skape støyproblemer for annet utstyr inkludert VHF. Sitér dette innlegget Link to post
Arne2 Svart 14.Mai.2020 Del på Facebook Svart 14.Mai.2020 (redigert) 33 minutes ago, abbor said: Uten ferritten så gjelder ikke CE merkingen lenger, plotteren kan bli påvirket av støy, eller plotteren kan skape støyproblemer for annet utstyr inkludert VHF. Det er vel helt rett, og dessuten så har vel ferrittringen en ekstra funksjon som er å beskytte elektronikken mot spenningspeaker i det elektriske anlegget som eventuelt kan skade eller ødelegge plotteren. Redigert 14.Mai.2020 av Arne2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 14.Mai.2020 Del på Facebook Svart 14.Mai.2020 Om CE merkingen er gyldig eller ikke er jo avhengig av om denne ferriten ble levert med plotteren eller om den er montert i ettertid Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 14.Mai.2020 Del på Facebook Svart 14.Mai.2020 Jeg fikk levert med plotteren Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.