ftuhus Startet 15.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 15.Mai.2020 Hei Jeg har en Mercury 10Hk fra 2015 som helt til i år har gått noenlunde problemfritt som 15hk. Dette er da en firtakter. I år bytte vi til en 20Hk forgasser. Nå er det nesten umulig å starte og går ikke på tomgang. Hvis vi tar av bensinslangen til tanken starter den å går fint helt til motoren er tom for bensin. Hvis vi starter uten slange for så å begynne å kjøre med en gang ( setter da tilbake slangen) så går motoren som bare det helt til vi slakker av til tomgangsfart igjen. Motoren får for mye bensin ved tomgang selv om tomgangsturtallet er helt OK. Noen som har erfaringer eller tanker til hva dette kan være ? Sitér dette innlegget Link to post
xr4ti Svart 15.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2020 Fant ikke noe spengskisse på forgasseren men det kan vær nålventilen som ikke stenger skikkelig, evt at flottøren har "hengt" seg litt? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 15.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2020 xr4ti skrev for 5 timer siden: Fant ikke noe spengskisse på forgasseren men det kan vær nålventilen som ikke stenger skikkelig, evt at flottøren har "hengt" seg litt? Kan være som xr4ti sier, kan også være større tomgangsdyse i 20hk forgasseren. Hvis du har luftskrue juster på den, prøv den på 1/4 omd ut fra bunnen å så på 2omd ut fra bunnen, får du da forandring på gangen på tomgang er det bensinrelatert til tomgangsdyse, du kan klare å magre den ut nok med lufteskruen. Sitér dette innlegget Link to post
xr4ti Svart 16.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2020 Til trådstarter: helt enig med @Balder.. , forsøk det først. Bruk et lite skrujern og skru med to fingre/meget lett hånd til du så vidt kjenner lufteskruen bunner setebunnen så du ikke skader setebunn til lufteskruen/selve lufteskruen. Arbeid med forgassere er ingen strongman-øvelse så bruk alltid lett hånd og så smått verktøy som mulig. Om du ikke får ned bensinoverskuddet med dette så bør du sjekke nålventil/flottør. Nålventil bør byttes eller den kan slipes inn ved å bruke en liten mengde tannpasta (nødløsning). IKKE skrap/pirk på forgasserdeler. Rens av resterende deler på forgasseren i samme slengen kan også anbefales. På mindre forgassere så er flottørinnstilling også meget viktig men trolig er ikke denne endret så fremt ingen har tukla med det tidligere men verdt å sjekke uansett. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.