Jump to content

Får ikke festet Autohelm 3000. Mangler det deler?


Steihy

Recommended Posts

Endelig fant jeg nybåten, Scanmar 35. I utgangspunktet solgt uten autopilot, men jeg fant nå denne nedi en benk. Funker elektrisk, men jeg klarer ikke se hvordan motoren skal festes i braketten. Sånn jeg ser det, må det mangle en del i "clutchen" ... eller? I tillegg til de delene som vises, har jeg splinten som fester drivenheten til braketten. Noen som vet?

20200513_161010.jpg

20200513_161002.jpg

Link to post
Share on other sites

Det lille tannhjulet skal inn i det store, og splinten gjennom braketten og hullet i det lille. Da får du eksenterbevegelsen om skal til for å stramme hjulet. (Ja, jeg har samme selv);-)

 

PS: Du skal ha et kontrollpanel pgså. Svart boks, ca 14x20cm med tre knapper på.

Redigert av index (see edit history)
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Takk for svar, arkmarin og index. Men som det går fram av bildet fra Stjernen!, så sitter strammespaken, med et lille tannhjulet, på den ene sida av motorbraketten. Så er det avstand på den andre sida av motorbraketten. Et par snutter på YouTube viser det samme. Så konklusjonen er at jeg mangler den skiva eller delen som skal være der. Og da sitter det ikke fast.

 

Index, kunne du se etter neste gang du er i båten? Jeg regner ikke med å finne deler, men om jeg hadde et bilde og presise mål, kunne jeg kanskje lage noe sjøl. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...