Guest Svart 16.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2020 Hvis det er mange nok som slutter å fylle der, kansje de innser at de priser seg helt ut og blir med på konkurransen som de 2 andre holder på med? Sist jeg var innom de som hadde prisa seg ut, så skulle de ha 17kr for avgiftsfri diesel. Man skal faktisk ikke fylle så veldig mange ganger, før en sånn tank som det her har finansiert seg selv, med sånne dieselpriser som den ene stasjonen her i området opererer med. https://veratank.no/produkt/transporttank-430l/ Men såvidt jeg kan se, så er det fortsatt ingen som har hengt ut noen her inne, marinaer er nevnt som nr 1 2 3, ingen som har nevnt "lasses marina" eller "kjells bensin og fiskeutstyr" Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 16.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2020 Hulda er småforbruker. 500 liter diesel i året, de årene det blåser motvind i de danske Bælter. Som eksempel at jeg skal subsidiere iskremselgeren i Mollösund med NOK 5000 for å fylle tanken der et absurd. Da får han heller gå konk. Det er sikkert annerledes oppover kysten i Norge. Dieselen i Mollösund hadde forresten grei kvalitet da jeg fylte der i 2013, var det vel. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 16.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2020 @Hper fyller du på den koseligste bensinstasjonen på bilen din, kun for at du skal holde liv i de, selv om de er minimum 5kr dyrere pr liter? Eller kjører du til andre siden av gata som er 5kr billigere ? Sitér dette innlegget Link to post
.Olsen Svart 16.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2020 Eika skrev 4 minutter siden: Men såvidt jeg kan se, så er det fortsatt ingen som har hengt ut noen her inne, marinaer er nevnt som nr 1 2 3, ingen som har nevnt "lasses marina" eller "kjells bensin og fiskeutstyr" Ikke her inne nei, her råder anstendighet og fornuft. Men mye fornuft og anstendighet går åpenbart tapt når folk skriver på FB ;-) Der er drivstoffpriser en gjenganger både i tråder og egne grupper, inklusive utrop som "griskhet!" osv, osv. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 16.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2020 Hper skrev 4 minutter siden: Ikke her inne nei, her råder anstendighet og fornuft. Men mye fornuft og anstendighet går åpenbart tapt når folk skriver på FB ;-) Der er drivstoffpriser en gjenganger både i tråder og egne grupper, inklusive utrop som "griskhet!" osv, osv. Men du svarte ikke på om du fyller på den koselige stasjonen som er 5kr dyrere kun for og holde liv i de eller om du kjører tvers over gata for og spare 5kr pr liter på bilen din Sitér dette innlegget Link to post
.Olsen Svart 16.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2020 Eika skrev 1 minutt siden: @Hper fyller du på den koseligste bensinstasjonen på bilen din, kun for at du skal holde liv i de, selv om de er minimum 5kr dyrere pr liter? Eller kjører du til andre siden av gata som er 5kr billigere ? Går ikke an å sammenligne svære kjeder langs veien med prisdynamikken på bunkers uti havgapet. Det er kanskje den største misforståelsen i hele debatten, men også en gjenganger. Folk som klager på at en bunkers utpå en øy med hovedsakelig sesonggjester har dyrere diesel enn stasjonen langs E6 med sinsykt omsettningsvolum. --- Var en periode vi prøvde å fylle bilene hos billigste aktøren, som kun var automater, ikke noe mer. Men det var både upraktisk og ja.... ikke verdt maset. Så etter det har vi i all hovedsak fylt lokalt, aner ikke om de er dyrere enn andre. Og når vi trenger det. Svaret må vel være at vi neppe hadde lagt merke til prisene men valgt ut fra andre kriterier, feks at stasjonen ligger på samme siden av veien ;-) Men at en fremmer konkurranse mellom stasjoner langs veien, som det ofte er veldig mange av, ja det er jo helt greit. Det er ikke så mange strekk langs norske veier hvor det er manko på bensinstasjoner... selv om det vel er noen fortsatt. Jo forresten. Vi fyller også på Svullrya på Finnskogen, siste stasjonen før hytta. Der står det ett skilt at det er langt til neste stasjon. Aner ikke hvilke priser de tar der, tipper det er dyrt. Og så pleier vi å spise middag på "Ettertanken" på Svullrya på vei til hytta fordi det er eneste pøbben, som de lokale dro i gang for et par år siden. Viktig å støtte slike flotte initiativ. Handler gjerne på det lokale polet vi fikk for 4-5 år siden etter lang tids kamp for å få det til bygda. Og apoteket, var noen år uten apotek lokalt, det var kjipt. Når ungene var små prøvde vi å kjøpe det vi trengte til de på den lokale butikken, men at vi og noen til gjorde det var ikke nok så den butikken forsvant. Osv, osv. Antagelig, i noens øyne, kaster vi bort mye penger på å ikke være prisbevisste. Men jaggu, nå er ungene blitt ganske store og en ser at både egne unger og andres unger har praksisuker og sommerjobber/deltidsjobber hos de lokale småbedriftene og butikkene. Kjekt det. ---- Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 16.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2020 Hper skrev 3 minutter siden: Går ikke an å sammenligne svære kjeder langs veien med prisdynamikken på bunkers uti havgapet. Det er kanskje den største misforståelsen i hele debatten, men også en gjenganger. Folk som klager på at en bunkers utpå en øy med hovedsakelig sesonggjester har dyrere diesel enn stasjonen langs E6 med sinsykt omsettningsvolum. Men her er det ingen marina på en øy langt ute i havgapet, alle ligger på fastland i nærheten av sentrum, så jo, for oss som bruker båten på samme måte som folk flest bruker bilene, så er det en god sammenligning Hadde du fylt på den koseligste stasjonen som er 5kr dyrere når du vet det er en stasjon 500meter unna som er 5kr billigere ? Nå snakker jeg om til dagelig Når jeg er på tur så fyller jeg drivstoff på nærmeste plass og spiser mat på det triveligste stedet. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 16.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2020 Hper skrev 43 minutter siden: Ikke her inne nei, her råder anstendighet og fornuft. Men mye fornuft og anstendighet går åpenbart tapt når folk skriver på FB ;-) Geir Kåre, jeg mener Hper, nå er det jo opplest og vedtatt at det ikke drives boikott av Bukta, Johs. Andersen på Vikane osv. her på baatplassen.no, så hvorfor drar du i gang dette fakkeltoget mot Facebook her inne? Anser du at den kampen er tapt i utgangspunktet fordi det publikumet ikke er lydhøre overfor din argumentasjon? Facebook har jeg ikke meldt meg inn i, det anser jeg som en useriøs døgnflue som ikke har livets rett. Når det gjelder sosiale medier har jeg mest tro på og tillit til Baatplassen Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Guest Svart 16.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2020 Komodo skrev 3 minutter siden: det anser jeg som en useriøs døgnflue som ikke har livets rett. Ikke vær så slem mot døgnfluene da, de har ett hardt liv det døgnet de lever. Jeg som ivrig fluefisker setter pris på døgnfluene Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 16.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2020 (redigert) Er det noe ørret å få om dagen da? Har hatt lyst til å prøve på det selv, men tiden har ikke strukket til. Tenkte da i første omgang på å blangse med sluk eller wobler, men har hørt at det kan være bra å ha ei flue som opphenger. Redigert 16.Mai.2020 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
.Olsen Svart 16.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2020 Eika skrev 14 minutter siden: Men her er det ingen marina på en øy langt ute i havgapet, alle ligger på fastland i nærheten av sentrum, så jo, for oss som bruker båten på samme måte som folk flest bruker bilene, så er det en god sammenligning Hadde du fylt på den koseligste stasjonen som er 5kr dyrere når du vet det er en stasjon 500meter unna som er 5kr billigere ? Nå snakker jeg om til dagelig Når jeg er på tur så fyller jeg drivstoff på nærmeste plass og spiser mat på det triveligste stedet. 5 kroner i prisforskjell pr. liter for to stasjoner i samme gate var ekstremt, er det i det hele tatt reelt. Og som jeg har gjentatt til det kjedsommelige, konkurranse blant stasjoner langs vei har vel sjeldent vært noe problem, det er vel heller overetablering mange steder. Mitt innlegg er ment å få folk til å tenke på det større bildet. Om den ene stasjonen var automater fra en stor kjede og den andre var en lokalt basert stasjon med et utvidet servicetilbud, drevet av en lokal familie som hadde det som sitt næringsgrunnlag burde bygda samles for å boikotte billigstasjonen bort og vekk, om en først skulle boikotte. For når tenkte folk at det er bra for en bygd at internasjonale kjeder slipper til og får utkonkurrere lokale bedrifter. Når ble det så veldig lurt da? Hva ville bygda tjene på? Hvem ender opp med regninga rent faktisk om det er ett sted med "begrensede muligheter"? Som kanskje er det beste en kan sammenligne med feks et kyst/øysammfunn "langt av gårde". Om du da er med på å rive vekk livsgrunnlaget til familien, hvor feks 1-2 personer havner utenfor arbeidslivet. Ok, først tar NAV regninga, så kommer de over på kommunale budsjett. Om det er voksne med unger som havner utenfor arbeidslivet så øker sjansen for at ungene gjør det samme helt ekstremt. Som igjen øker sjansen for ulike typer sosial nød, behov for den ene og andre kommunale ressursene. Da kan en ha gående økonomiske ettervirkninger i bygda av at en bedrift ikke ble støttet av lokalbefolkningen over generasjoner. Så kommer den kommunale eiendomskatten for å dekke utgiftene, og folk vil ha enda billigere drivstoff, eller matvarer, kjører ut av bygda for å handle... Negativ spiral, drevet av økonomiske krefter som ender med å utarme utkantnorge. Kan fort bli tøffe tak om folk kun tenker på lommeboka hele tiden. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 16.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2020 Komodo skrev 4 minutter siden: Er det noe ørret å få om dagen da? Har hatt lyst til å prøve på det selv, men tiden har ikke strukket til. Tenkte da i første omgang på å blangse med sluk eller wobler, men har hørt at det kan være bra å ha ei flue som opphenger. Var på 3dagers tur nå, det var noen døgnfluer og se, men ørreten var ikke kommet i det moduset at de jakter på overflaten ennå :/ men fikk lurt ett par, med en cdc vårflue, var rett og slett en så stor "biffmiddag" at de ikke kunne si nei som opphengsflue ville jeg hatt en liten nymfe, tangloppe eller en tradisjonell våtflue Sitér dette innlegget Link to post
.Olsen Svart 16.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2020 (redigert) Komodo skrev 17 minutter siden: Geir Kåre, jeg mener Hper, nå er det jo opplest og vedtatt at det ikke drives boikott av Bukta, Johs. Andersen på Vikane osv. her på baatplassen.no, så hvorfor drar du i gang dette fakkeltoget mot Facebook her inne? Anser du at den kampen er tapt i utgangspunktet fordi det publikumet ikke er lydhøre overfor din argumentasjon? Facebook har jeg ikke meldt meg inn i, det anser jeg som en useriøs døgnflue som ikke har livets rett. Når det gjelder sosiale medier har jeg mest tro på og tillit til Baatplassen Er ikke noe fakkeltog. Prøver å forklare og utdype poenget med innlegget, som ikke er "mot" storbrukere som må være bevisste på pris. Noen såre tær må en ta høyde for, men mener absolutt ikke at storbrukere skal skamme seg over å tenke pris, men de skal heller ikke be alle andre om å slutte å bruke bunkersen som ikke kan konkurrere på pris på diesel når noen skal fylle 1000 liter diesel. Og egentlig en liten oppfordring til "feriefolket" med romslige lommebøker om å droppe prisjakten og kanskje heller støtte opp om de små lokale bedriftene som gjør livet enklere for de fleste langs kysten. Om de kjøper is, burger, øl, dieselfilter eller diesel spiller ingen rolle, men ikke be folk om seile forbi fordi det står "feil pris" på dieselpumpa, det er for dumt. Når nok folk skriver at det er så satans dyrt på Herføl, eller i Bukta (aner ikke...) så kan det godt føre til at flere båter går forbi. Både bukta og Herføl er flotte plasser. Redigert 16.Mai.2020 av Hper (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 16.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2020 Hper skrev 6 minutter siden: 5 kroner i prisforskjell pr. liter for to stasjoner i samme gate var ekstremt, er det i det hele tatt reelt. Og som jeg har gjentatt til det kjedsommelige, konkurranse blant stasjoner langs vei har vel sjeldent vært noe problem, det er vel heller overetablering mange steder. Mitt innlegg er ment å få folk til å tenke på det større bildet. Om den ene stasjonen var automater fra en stor kjede og den andre var en lokalt basert stasjon med et utvidet servicetilbud, drevet av en lokal familie som hadde det som sitt næringsgrunnlag burde bygda samles for å boikotte billigstasjonen bort og vekk, om en først skulle boikotte. For når tenkte folk at det er bra for en bygd at internasjonale kjeder slipper til og får utkonkurrere lokale bedrifter. Når ble det så veldig lurt da? Hva ville bygda tjene på? Hvem ender opp med regninga rent faktisk om det er ett sted med "begrensede muligheter"? Som kanskje er det beste en kan sammenligne med feks et kyst/øysammfunn "langt av gårde". Om du da er med på å rive vekk livsgrunnlaget til familien, hvor feks 1-2 personer havner utenfor arbeidslivet. Ok, først tar NAV regninga, så kommer de over på kommunale budsjett. Om det er voksne med unger som havner utenfor arbeidslivet så øker sjansen for at ungene gjør det samme helt ekstremt. Som igjen øker sjansen for ulike typer sosial nød, behov for den ene og andre kommunale ressursene. Da kan en ha gående økonomiske ettervirkninger i bygda av at en bedrift ikke ble støttet av lokalbefolkningen over generasjoner. Så kommer den kommunale eiendomskatten for å dekke utgiftene, og folk vil ha enda billigere drivstoff, eller matvarer, kjører ut av bygda for å handle... Negativ spiral, drevet av økonomiske krefter som ender med å utarme utkantnorge. Kan fort bli tøffe tak om folk kun tenker på lommeboka hele tiden. Man kan stå på den ene stasjonen og se bort på den andre, allikevel er det 5kr forskjell. Skal være lott forsiktig med hva jeg sier nå, sånn at den dyre ikke kan identifiseres. Men bensin og diesel er bare en liten del av bedriften, de tjener mangfoldige millioner på de andre delene av bedriften som de holder på med. Bensin/diesel er bare så de har råd til salt/pepper på kobe biffen sin Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 16.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2020 Hper skrev for 5 timer siden: Ikke her inne nei, her råder anstendighet og fornuft. Men mye fornuft og anstendighet går åpenbart tapt når folk skriver på FB ;-) Der er drivstoffpriser en gjenganger både i tråder og egne grupper, inklusive utrop som "griskhet!" osv, osv. FB er for gamle tanter.... Ta deg et glass "rosevin" , og kom tilbake til BP.... ??? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 16.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2020 Jeg har aldri vært inne på Faceboka. Holder meg heller på foumet for gamle, grinete, sarkastiske gubber. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 16.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2020 Jeg synes vinklingen blir helt håpløs! Hva med meg som driver skolebåt og diesel blir en del av varekosten ved å drive? Jeg kan ikke skylde på Korona, jeg kan ikke skylde på at jeg har stor båt som er tørst som pokker hvis jeg gir gass. Uansett om det er koronatider eller ikke så er diesel en del av mine kostnader ved det å drive. Jeg får ikke kunder hvis jeg ikke har en pris som markedet vil betale. Uansett hvor gode kurs det er og uansett hvor sesongbetont det er er det begrenset hva folk vil betale. Skal jeg ta dobbel pris nå da? Jeg får ikke lov til å fylle opp båten slik at det blir lønnsomt! Altså er diesel en ting jeg vil ha billigst mulig, Når jeg er på ferie og på tur og må fylle diesel blir det en annen sak. Da fyller jeg der jeg er hvis jeg trenger diesel. MEN hvis dieselen koster 13 pr liter i en fjord og 10 pr liter i neste fjord blir ikke valget vanskelig! Når jeg skal fylle 3000 liter må jeg ta hensyn til kostnaden. Men la oss si at jeg må fylle der det koster 13 pr liter. Men det klarer seg med 100 liter til neste fjordarm, Altså 1300 kroner totalt på den dyre pumpa. Jeg drar til neste fjordarm og fyller 2900 liter og sparer 8700 kroner. La oss si at fortjenesten hos den dyreste er 3 kroner pr liter mens fortjenesten hos den billigste er 1 kr pr liter. Regnestykket da blir at førstnevnte tjente 900 kroner på meg. Jeg kjøpte kun diesel der. I neste fjord fylte jeg tanken. Fortjenesten på det stedet ble 2900 kroner bare på dieselen. I tillegg kjøpte jeg is til meg og frua og husket å kjøpe oljeskvetten. Det er dette som kalles mersalg. Kanskje selgeren slo inn hos han som hadde billigst diesel slik at han også husket å selge med dieseltilsetning. Da tjente han penger der også. Det er oppsalg. I dette eksempelet ligger begge forhandlere til i hver sin lille fjordarm. Fraktkost for diesel er lik. Forhandleren som har billigst diesel har mindre fortjeneste pr liter men har et mye større volum i omsetningen av diesel så han får ti øre literen i bonus ved slutten av året! Fra utsiden av neset, ved innseilingen til disse to stedene er det like langt! Hvor velger man å handle? Det er dette som er markedkrefter i praksis. Og det er også slik at de som driver stedene å være selgere. Jeg vet ikke hvor mange jeg har lært opp i salg og trelast i min tid som leder, men noe av det første de fikk lære var fag innen varene de skulle selge og oppsalg og mersalg! Det er det dette handler om! Jeg tror at vi mennesker er skrudd sammen slik at pris vil ha stor betydning uansett. De som driver varehandel må gjøre en god jobb!!! Og ja, det er trist n år noen ikke klarer å drive lenger! Men jeg tror at de som driver er nødt til å være best i klassen innenfor sitt fag! Det er slik de overlever. Det er fri konkurranse og har ingen ting med boikott å gjøre. Så stor makt har ikke vi her inne på disse gruppene at vi klarer å boikotte noen! Noen vil forsvare dem og noen vil støtte dem. Dette ble et langt innlegg. Men jeg måtte ha det ut! God 17. mai til dere alle! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Heimegut Svart 16.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2020 @Hper enig i mye av det du skriver her. men diskusjonen er vel tapt når folk rotter seg ihop. treng forresten ikkje gå på FB for å finne dette argumentet... mener det sto i en hentetråd for par dager siden, her på BP.... god 17.Mai alle. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 16.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2020 Heimegut skrev 19 minutter siden: @Hper enig i mye av det du skriver her. men diskusjonen er vel tapt når folk rotter seg ihop. treng forresten ikkje gå på FB for å finne dette argumentet... mener det sto i en hentetråd for par dager siden, her på BP.... god 17.Mai alle. Og det er min hentetråd du sikter til. Vennligst les mitt innlegg over din kommentar her. Så får du i hvert fall mitt utfyllende og saklige syn på saken. Etterpå kan du selvsagt fortsatt være uenig med meg...... Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Heimegut Svart 16.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2020 @Erikda enig i om enn er på ferietur, og ikkje trenger store skvetten med diesel, og en kan bidra til den "idyllen" et slikt service sted kan gi deg. seine opningstider, har "alt mulig" til båt, gjerne god service. også enig i at dette ikkje lønner seg om en skal fylle flere hundretalls-liter med diesel... er også enig med @Hper at en ikkje treng å anbefale alle folk på "sosiale medier" til å ikkje fylle der... melder meg utav denn tråden nå, ville bare si at eg hadde forståelse til @Hper. god helg :-D Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 16.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2020 (redigert) Har også forståelse for mange av synspunktene, men klarer ikke helt å få fot for denne velviljen overfor steder som tar seg for mye betalt. Gjør de det er de rett og slett ikke konkurransedyktige. De fleste stedene jeg har fylt er faktisk kun steder med tanker og ikke noe annet, og likevel er det store prisforskjeller. De som tar seg mest betalt her i Oslofjorden har ligget høyt over i alle år, i alle fall de siste seks årene. Noen få hundre meter i luftlinje ligger en annen tank som er 5-6 kroner billigere. Over fjorden lå et sted som inntil i fjor eller forfjor hadde manuell betjening, og likevel holdt en høyst akseptabel pris! Jeg har ennå til gode å fortøye i Herføl, men det står på lista mi over steder jeg sjekker ut, ikke nødvendigvis for å fylle diesel, men for å se meg rundt og kanskje spise et sted? Prisene har jeg lest side opp og side ned om i ulike fora. I for eksempel Skjærhalden har de om sommeren gjerne noen ungdommer som tar deg imot ved dieselbrygga og hjelper til både med fortøyning og med å fylle, det er jo hyggelig, men prisen ligger også over gjennomsnittet også når disse ungdommene (som gjerne får litt driks) ikke er der. For to år siden da jeg for første gang var innom Kristiansand, dro jeg og fylte på Kuholmen. Ikke spesielt billig der heller, men billigere enn både i Stavern og Kragerø. Der måtte jeg opp i en liten bu for å betale, og måtte gå ned igjen til pumpene fordi han ikke visste hvor mye jeg hadde fylt for - gikk ikke noe linje opp til kassaapparat der! Sjarmerende, så jeg fyller antakelig der neste gang jeg er på de kanter også...Og tok med meg noe ekstra fra hyllene der også. Og jeg er enig med @Erikda - at det er lettere å handle med seg litt ekstra hvis man kommer til et sted som har en sympatisk pumpepris enn et sted som ligger klart over. Nå har jeg et ganske godt utvalg i alternativer der jeg farter det meste av året - bruker båten året rundt - og da kjører jeg forbi steder jeg vet ligger i overkant prismessig. Det betyr ikke at jeg kjører tanken nesten tom bare for å tanke på det billigste stedet, men jeg er prisbevisst, rett og slett. Og ser absolutt ingen grunn til å kjøpe dyrere diesel enn strengt tatt nødvendig. Redigert 16.Mai.2020 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Ms Fortuna Svart 16.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2020 Men det er da enhver båtførers frie valg å bare passere rett forbi de eventuelle steder man ikke ønsker å legge igjen penger, men man trenger da ikke kringkaste sin mening på sosiale medier eller forumer av den grunn.... Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 16.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2020 Ms Fortuna skrev 40 minutter siden: Men det er da enhver båtførers frie valg å bare passere rett forbi de eventuelle steder man ikke ønsker å legge igjen penger, men man trenger da ikke kringkaste sin mening på sosiale medier eller forumer av den grunn.... Du har forsåvidt rett i det at man ikke behøver å kringkaste noe. Vel. Det behøver vel strengt ikke VG eller Se og Hør heller. Kall det gjerne en søkt sammenligning. Men det har vel alltid vært slik at om man reagerer på noe så kringkaster man det. Rekkevidden har jo bare blitt større ved bruk av sosiale medier. Men så hender det jo at man kommer over noe som man mener er nyttig viten for almuen..... Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Guest Svart 16.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2020 Pequod skrev 1 time siden: For to år siden da jeg for første gang var innom Kristiansand, dro jeg og fylte på Kuholmen. Ikke spesielt billig der heller, men billigere enn både i Stavern og Kragerø. I Kragerø er det ikke så gærne priser hvis man fyller på spar eller på stabbestad Sitér dette innlegget Link to post
.Olsen Svart 16.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2020 Er 100% med på forbrukermakt, men med sosiale media er har det blitt et kraftfullt redskap/våpen som må brukes med forsiktighet. I noen markeder er det helt på sin plass å bruke det fullt ut, i andre overhodet ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.