Jump to content

Hvilken olje til hydraulisk Volvo Penta QL pumpe i trimflaps?

Båtmann Alta

Recommended Posts

Hei. 
kjøpt en eldre Silver Viking Fisker. Montert trimflaps der men motoren var gåen. Kjøpt ny, men lurer på oljetype som skal brukes. Det er en Volvo Penta pumpe i QL-serien. 
Noen som har tips? Mener å huske at den som sto i var gulaktig. Ikke rød. Men om den var originalolje vet jeg ikke. 

Takk for fin link. Jeg finner pumpa under QL trimplan under fanen «Høgprestande pump». Der er bilde av den, men ingen detaljer om oljer. Jeg har bilde av den med serienummer og modell, men får ikke lagt inn filtypen fra mobilen. Må ta veien via PC for å endre filtype. 

Høgprestanda pump er Instatrim sin pumpe. De har sin egen miljøvennlige olje som koster en arm og et bein. Jeg har samme pumpen - bruker atf olje i den, funker helt fint.

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...