Jump to content

Manifold til yanmar 3QM30 er utgått hos yanmar. Kan dette skaffes andre steder?


jodajada

Recommended Posts

Har du sjekket med http://yanmardeler.no? Jeg kjøpte ny og original eksosmanifold og varmeveksler til min Yanmar 4JHE fra 1986 der i høst.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Henger meg på denne tråden. Eksosmanifolden på min 3QM30 fra 1978 begynner å lekke litt når turtallet går opp mot 2000. Foreløpig kan jeg tusle rundt på 1500 rpm i ca 5 knop uten lekkasje. Men det begynner å bli litt utrivelig å være på tur uten å vite om manifolden plutselig gir seg.

 

Jada, det er snart en veteranbåt, men har noen tips om hvor jeg kan finne en manifold som holder i noen år fremover? På tegningen heter delen rett og slett Exhaust manifold.

 

Skjermbilde 2021-07-29 kl. 20.25.00.png

 

Bjørn Aas

Palmekysten

Redigert av bjaas (see edit history)

- ...og når solkula går ned i havet, skal jeg sitte og se utover horisonten og få sjelen i vater! Triztan Vindtorn

Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Ser ut til at Yanmar har sluttet å føre manifolder til 3QM30. Kan ikke skjønne det, motoren min er da bare 44 år gammel! Gutta på Navigare i Kristiansand foreslo å finne en dugelig sveiser når manifolden røyk, og få den lappa sammen til jeg vant nok i tipping til å skifte motor.

 

- Må bare begynne å tippe først.

 

Bjørn

- ...og når solkula går ned i havet, skal jeg sitte og se utover horisonten og få sjelen i vater! Triztan Vindtorn

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...