jodajada Startet 16.Mai.2020 Del på Facebook Startet 16.Mai.2020 Er litt fortvilet når jeg hører at manifold til denne motoren er vanskelig å få tak i for motoren går som ei klokke. Motoren er saltvannskjølt fra 1984 men grundig overhalt i 2015. Det meste er nytt men ikke manifolden. Noen råd å få her inne? Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 16.Mai.2020 Del på Facebook Svart 16.Mai.2020 Tenker du på del #54/55? Se vedlagt bilde. Delen er dyr, koster 7781 SEK hos Lidingö Marin i Sverige. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 16.Mai.2020 Del på Facebook Svart 16.Mai.2020 Har du sjekket med http://yanmardeler.no? Jeg kjøpte ny og original eksosmanifold og varmeveksler til min Yanmar 4JHE fra 1986 der i høst. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
bjaas Svart 29.Juli.2021 Del på Facebook Svart 29.Juli.2021 (redigert) Henger meg på denne tråden. Eksosmanifolden på min 3QM30 fra 1978 begynner å lekke litt når turtallet går opp mot 2000. Foreløpig kan jeg tusle rundt på 1500 rpm i ca 5 knop uten lekkasje. Men det begynner å bli litt utrivelig å være på tur uten å vite om manifolden plutselig gir seg. Jada, det er snart en veteranbåt, men har noen tips om hvor jeg kan finne en manifold som holder i noen år fremover? På tegningen heter delen rett og slett Exhaust manifold. Bjørn Aas Palmekysten Redigert 29.Juli.2021 av bjaas (see edit history) Sitér dette innlegget - ...og når solkula går ned i havet, skal jeg sitte og se utover horisonten og få sjelen i vater! Triztan Vindtorn Link to post
Poolboy Svart 24.Juni.2022 Del på Facebook Svart 24.Juni.2022 Fant du ut noe her? Sitér dette innlegget Link to post
bjaas Svart 9.Juli.2022 Del på Facebook Svart 9.Juli.2022 Ser ut til at Yanmar har sluttet å føre manifolder til 3QM30. Kan ikke skjønne det, motoren min er da bare 44 år gammel! Gutta på Navigare i Kristiansand foreslo å finne en dugelig sveiser når manifolden røyk, og få den lappa sammen til jeg vant nok i tipping til å skifte motor. - Må bare begynne å tippe først. Bjørn Sitér dette innlegget - ...og når solkula går ned i havet, skal jeg sitte og se utover horisonten og få sjelen i vater! Triztan Vindtorn Link to post
Dock4x4 Svart 6.August.2022 Del på Facebook Svart 6.August.2022 Er de mulig å få sveisa dette?har samme motor,med noe tæring på Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.