Jump to content

Webasto thermotop Timer


Golden Gate 37

Recommended Posts

Hei

Har plukket ut en Webasto thermotop av en Peugeot Partner, og vil montere denne i båten.

Har testet den, og den fungerer som den skal - så det er ikke problemet :-)

Alzheimer light versjonen besetningen lider av gjør det nødvendig med en automatisk stopp av herligheten.

 

Finner flere releer som forsåvidt gjør jobben, men de er jo egentlig konstruert for å bryte direktestrømmen fra fra batteriet.

Direktestrømmen MÅ være koblet hele tiden da den sørger for at apparatet sviver under nedkjølingsperioden.

 

Totalt kommer det 4 ledninger fra apparatet - en positiv og en negativ som skal direkte på batteriet, en hvit som jeg antar gikk til diagnose i bilen - så den blinder jeg bare (har ihvertfall ikke funnet noen funksjon til den)

Og til sist en av/på ledning. Setter jeg strøm på den starter apparatet - tar jeg bort strømmen så stopper apparatet etter nedkjøling.

Her ønsker jeg altså en enkel timer.

 

Kunne selvfølgelig ha satt på en termostat her, men ønsker en timer slik at den sviver eksempelvis en halv time før den slås av.

Må fungere med 12volt

 

Noen som har noen ide til et funksjonelt opplegg med fornuftig pris?

Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...