Båtentusiasten83 Startet 17.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 17.Mai.2020 Jeg har en 12 volts vannpumpe til dusjenløsningen. Dette er en relativt liten pumpe, og tanken er ca. 45 liter. I ledningene til pumpe måler jeg 12,6 volt når bryteren er på. Måler 0 volt når bryteren er av. Pumpen er testet på egen spenningsforsyning og fungerer. Pumpen er selvsugende. Når jeg kobler til pumpen viser spenningen på ledningene 0. Hva kan være feil? Pumpen fungerer jo. Sitér dette innlegget Link to post
Abelsnes Svart 17.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2020 Jeg har også hatt problemer med min pumpe på min 605. Løsningen var å åpne pumpa og rense den. Hadde satt seg no plastikk greier inni. I tillegg så kan det hjelpe å suge vannet forbi pumpa, selv om den skal være selvsugende Sitér dette innlegget Link to post
Båtentusiasten83 Svart 17.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2020 Abelsnes skrev for 5 timer siden: Jeg fant ut av det. Det var automatsikringen som var dårlig. Byttet bare til en av reservesikringene. Hvorfor jeg målte 12,6 Volt forstår jeg ikke. Uansett, den funker nå. Men når jeg åpnet sikringspanelet så jeg at det ikke er tilkoblet noenting på 12 Volts uttaket som er i midten av sikringene. 12 Volts kontakten har altså ikke noe "innmat". Noen som vet om dette skal være slik? Er det slik fra båten var ny? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 18.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2020 Ødelagt sikring hadde sikkert stor motstand slik at all spenning ble liggende over den med en gang du begynte å trekke strøm - dermed leser du 0V. Virker passe teit at det ikke er innmat i 12V uttak men koker gjerne ned til om dette var med på utstyrslista eller ei? Evt søvnig montør? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.