Jump to content

Askeladden Explorer 605 vannpumpe (12 V) til dusj som ikke fungerer.

Båtentusiasten83

Recommended Posts

Jeg har en 12 volts vannpumpe til dusjenløsningen. Dette er en relativt liten pumpe, og tanken er ca. 45 liter. I ledningene til pumpe måler jeg 12,6 volt når bryteren er på. Måler 0 volt når bryteren er av. Pumpen er testet på egen spenningsforsyning og fungerer. Pumpen er selvsugende. Når jeg kobler til pumpen viser spenningen på ledningene 0. Hva kan være feil? Pumpen fungerer jo. 

Abelsnes skrev for 5 timer siden:

Jeg fant ut av det. Det var automatsikringen som var dårlig. Byttet bare til en av reservesikringene. Hvorfor jeg målte 12,6 Volt forstår jeg ikke. Uansett, den funker nå. Men når jeg åpnet sikringspanelet så jeg at det ikke er tilkoblet noenting på 12 Volts uttaket som er i midten av sikringene. 12 Volts kontakten har altså ikke noe "innmat". Noen som vet om dette skal være slik? Er det slik fra båten var ny?

DSC_0543.JPG

DSC_0544.JPG

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...