Popeye70 Svart 2.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2020 52 minutes ago, Jonas78 said: Jo, ut fra det jeg har lest- så er det vel det fabrikken argumenterer for. Usikker på hva som er rett- min tidligere båt har stått på land under vinteropplag, føler vel at de bør tåle det... De tåler å stå på land, men fabrikken argumenterer for at de ikke skal ha hovedvekten på kjølen. Plasser båten i krybbe eller med passende bein så den står godt uten at kjølen tar hele vekten, og så kan du kile kjølen for å unngå at båten kan vri seg sideveis etterpå. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Langs land Svart 2.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2020 Popeye70 skrev 3 minutter siden: Det eneste jeg har å utsette på båten er at det er litt "knirk" mellom et par av dørkplatene i salongen når man går på dørken. Hos meg hjalp det å ,"justere" skruene litt, så var knirkinga borte! Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 2.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2020 7 minutes ago, Mare Nostrum said: Hos meg hjalp det å ,"justere" skruene litt, så var knirkinga borte! Hos oss er nok problemet at to av skruene mangler, så noen av platene flyter fritt innenfor sin plass. Skruene var borte da vi kjøpte båten, og først sist sesong ble lyden egentlig merkbar. Og når jeg først har oppdaget en sånn lyd, så hører jeg den godt. Jeg får sjekke skruedimensjonene og kjøpe nye skruer så platene blir festet igjen... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.