Uttern5500 Startet 18.Mai.2020 Del på Facebook Startet 18.Mai.2020 Hei,nå har jeg prøvd mye foskjellige båter og alle hopper å rister så en får nyreproblemer,er lei å vil ha stødig båt har hatt blant annet uttern d55,musling 430,cresent 17 fots sjergårdsjeep. -Hva mener dere er den stødisgste båten i 200k klassen? -Har sett på cobra offshore 28 skroget der ser meget lovende ut Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 18.Mai.2020 Del på Facebook Svart 18.Mai.2020 Skriv gjerne litt om hva du skal bruke båten til. De du har hatt hopper og rister, sier du, og så vil du ha en mer stødig båt? Hvis båten ikke skal hoppe og riste, må du ha dyp V-bunn, som f.eks Musling 430.......som antagelig er den beste båten i bølger i sin klasse..... Stødig går på krenging sideveis....... Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 18.Mai.2020 Del på Facebook Svart 18.Mai.2020 (redigert) White Shark 225 feks? Er lokomotiv i denne klassen..😉 Redigert 18.Mai.2020 av TrikkerN Lønning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LAKA Svart 18.Mai.2020 Del på Facebook Svart 18.Mai.2020 Vesling 490 og Sportling 610 er mine favoritter om målet er å skjære fint gjennom bølgene. Stødig er forøvrig noe litt annet, og ikke alltid like lett å kombinerer med å skjære fint gjennom bølgene. Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Plast Svart 18.Mai.2020 Del på Facebook Svart 18.Mai.2020 Den må være ny? Må si jeg er mektig imponert over min Nordkapp 550 Enduro, skjærer godt uten å ligge på siden i plan. Fjellstø ved lav fart. (Umulig å bakke, men det får nå være.. ) Tåler mye sjø uten at det slår for mye, men selvfølgelig også avhengig av fart. Jeg fikk min for 200', hadde gått 170t og var 6 år uten at jeg ser forskjell på den og de som er ett år gamle.. Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 18.Mai.2020 Del på Facebook Svart 18.Mai.2020 (redigert) Vel, Uttern er en flatbunnet (20 gr V bunn, men ofte brede skrog )svenske til innaskjærs kjøring... for å overdrive litt, så det gjør den stø når den ligger stille, altså sideveis. Skarp V-bunn ,smale skrog og vekt/høy hastighet kan gi mindre påvirkning av sjø/bølger. Sportling 610 som nevnes over, Fjordling, Gozzi 23, Cormate 23 utility, Nordkapp Enduro 705, har 24 graders V-bunn. Det hjelper veldig på å gjøre det mykere og kjøre som en kniv gjennom sjøen. Trimmer du riktig og bruker kraften fra fart - og å lese bølgene - kan du gjøre ganske bulkete sjø til å oppleves som flatere. Et annet alternativ er å dunke på med stor tyngde og flytte sjøen - Boston Whaler og flere amerikanere tror på det konseptet. Redigert 18.Mai.2020 av alfaalfa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 18.Mai.2020 Del på Facebook Svart 18.Mai.2020 Hva med goldfish 21? Kjenner ikke til modellen men goldfish er kjent for å være sjødyktige. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
alfaalfa Svart 18.Mai.2020 Del på Facebook Svart 18.Mai.2020 Hydrolift F-23/F-26/F-29 er også gode skrog med myk gange i sjø om vi skal gå litt tilbake i tid... Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 18.Mai.2020 Del på Facebook Svart 18.Mai.2020 alfaalfa skrev for 8 timer siden: Vel, Uttern er en flatbunnet (20 gr V bunn, Denne har vel bare 16 grader? Hvis jeg husker rett.... Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 18.Mai.2020 Del på Facebook Svart 18.Mai.2020 Du kan jo kanskje vurdere en RIB? Zodiac Pro Open 650 for eksempel. Både stødig i sakte fart og god i sjø. Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 19.Mai.2020 Del på Facebook Svart 19.Mai.2020 Mort1 skrev for 13 timer siden: Denne har vel bare 16 grader? Hvis jeg husker rett.... Ja, mulig 16,5 grader står det visst. Jeg trodde også det, men fant 20 grader ett sted som burde visst bedre. Har flere ved hytta som har hatt Uttern, og de skifter oftest ut disse etter å ha kjørt de litt ute i været. Da er det over på bedre skrog. Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 19.Mai.2020 Del på Facebook Svart 19.Mai.2020 alfaalfa skrev 1 minutt siden: Har flere ved hytta som har hatt Uttern, og de skifter oftest ut disse etter å ha kjørt de litt ute i været. Da er det over på bedre skrog. Ja, det er mitt inntrykk også. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 19.Mai.2020 Del på Facebook Svart 19.Mai.2020 https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=155619934 Denne er sikkert en fantastisk kjørebåt (Mekling med to motorer) Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Napoli Svart 20.Mai.2020 Del på Facebook Svart 20.Mai.2020 Skulle gjerne likt å vite hva trådstarter mener med "stødig". Stødig i plan? Stødig ved stilleligge? Stødig i sving? Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.