Jump to content

Lukter oljedamp KAD32

mabelle

Recommended Posts

mabelle skrev 55 minutter siden:

Må si at jeg skjønner ikke hvordan gasser kan komme forbi ventilene, gitt at de er tette som de skal, selvom man har gjennomslag på sylinderen.

Det burde ikke det nei. Eneste må være om det lekker på innsugsiden, slik at det begrenser vakuumet og gjør veivhusventilasjonen mindre effektiv. 

Jeg ville tatt en ny grundig vask av motorrommet, sjekket alle slanger på veivhusventilasjonen og prøvd litt til før evt demontering. Motoren burde kunne suge til seg mye mer enn det som evt måtte være av gjennomslag med de målingene der. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
index skrev for 4 timer siden:

Det burde ikke det nei. Eneste må være om det lekker på innsugsiden, slik at det begrenser vakuumet og gjør veivhusventilasjonen mindre effektiv. 

Jeg ville tatt en ny grundig vask av motorrommet, sjekket alle slanger på veivhusventilasjonen og prøvd litt til før evt demontering. Motoren burde kunne suge til seg mye mer enn det som evt måtte være av gjennomslag med de målingene der. 

Greia med KAD32 er at veivhusventilasjonen ikke mater tilbake inn i luftfilter, som er vanlig på mange motorer.

Hadde den gjort det hadde jeg nok aldri merket lukten og vært lykkelig uviten om de 7,4% ?

Her går det ett rør fra topplokk til eget veihusventilasjonsfilter og det er vel der lukten slipper igjennom når trykket blir høyere enn det skal.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...