mabelle Svart 28.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2020 GunR skrev for 2 timer siden: Er ventilklarng kontrollert før komptest? Nei.. Sitér dette innlegget Link to post
mabelle Svart 29.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2020 Må si at jeg skjønner ikke hvordan gasser kan komme forbi ventilene, gitt at de er tette som de skal, selvom man har gjennomslag på sylinderen. Burde ikke det evt bare vises i form av eksos med mye ubrent diesel? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2020 mabelle skrev 55 minutter siden: Må si at jeg skjønner ikke hvordan gasser kan komme forbi ventilene, gitt at de er tette som de skal, selvom man har gjennomslag på sylinderen. Det burde ikke det nei. Eneste må være om det lekker på innsugsiden, slik at det begrenser vakuumet og gjør veivhusventilasjonen mindre effektiv. Jeg ville tatt en ny grundig vask av motorrommet, sjekket alle slanger på veivhusventilasjonen og prøvd litt til før evt demontering. Motoren burde kunne suge til seg mye mer enn det som evt måtte være av gjennomslag med de målingene der. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hulda Svart 29.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2020 Eksempelvis har Hulda en lukt av varm olje. Dette skyldes en ørliten lekkasje i bunnpannepakningen. Å få stanset lekkasjen har ligget på kjøreplanen noen år. Det er veldig lite som skal til. Det er når motoren har stanset at duften kommer. Og lukten sitter godt. Sitér dette innlegget Link to post
mabelle Svart 29.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2020 index skrev for 4 timer siden: Det burde ikke det nei. Eneste må være om det lekker på innsugsiden, slik at det begrenser vakuumet og gjør veivhusventilasjonen mindre effektiv. Jeg ville tatt en ny grundig vask av motorrommet, sjekket alle slanger på veivhusventilasjonen og prøvd litt til før evt demontering. Motoren burde kunne suge til seg mye mer enn det som evt måtte være av gjennomslag med de målingene der. Greia med KAD32 er at veivhusventilasjonen ikke mater tilbake inn i luftfilter, som er vanlig på mange motorer. Hadde den gjort det hadde jeg nok aldri merket lukten og vært lykkelig uviten om de 7,4% ? Her går det ett rør fra topplokk til eget veihusventilasjonsfilter og det er vel der lukten slipper igjennom når trykket blir høyere enn det skal. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.