Jump to content

Anbefalt motor ytelse til plastsnekke 27 fot


Buffalo

Recommended Posts

Hei,

Da er tiden inne for å bytte ut min gamle sliter en volvo penta 60 hk til en ny snekkemotor. Vurdere følgende Vetus eller Craftmann fra 42 hk til 60 hk. Stort spenn. Ser i spesifikasjonene for båten at det anbefales fra 33-66hk. Dette skal være en familie båt som ikke trenger å få mer enn maks 10-11 knop, dette i henhold til skrogtypen og at det skal være behagelig med motorlyd og vibrasjoner. 

 

Ser etter en motor  uten turbo mating. Vetus har uten turbo opp til 42hk og craftmann opp til 60hk, begge er vel egentlig samme fabrikk som leverer samme type motor og burde være helt innafor. 

 

Pris fra 69-109'. Så mine spm om dere ønsker å komme med noen innspill/kommentarer:

 

1. Har dere andre motorer i denne prisklassen som jeg burde vurdere ? 

 

2. Er det noen der som har erfaringer med disse motorene ? Vetus eller Craftmann.  Noen + og - som kan nevnes ?

 

 

<iframe src='https://www.weatherlink.com/embeddablePage/show/de8bab017fde464084b9d7208420722e/signature' width='760' height='200' frameborder='0'></iframe>

Link to post
Share on other sites

43 minutes ago, Buffalo said:

Hei,

Da er tiden inne for å bytte ut min gamle sliter en volvo penta 60 hk til en ny snekkemotor. Vurdere følgende Vetus eller Craftmann fra 42 hk til 60 hk. Stort spenn. Ser i spesifikasjonene for båten at det anbefales fra 33-66hk. Dette skal være en familie båt som ikke trenger å få mer enn maks 10-11 knop, dette i henhold til skrogtypen og at det skal være behagelig med motorlyd og vibrasjoner. 

 

Ser etter en motor  uten turbo mating. Vetus har uten turbo opp til 42hk og craftmann opp til 60hk, begge er vel egentlig samme fabrikk som leverer samme type motor og burde være helt innafor. 

 

Pris fra 69-109'. Så mine spm om dere ønsker å komme med noen innspill/kommentarer:

 

1. Har dere andre motorer i denne prisklassen som jeg burde vurdere ? 

 

2. Er det noen der som har erfaringer med disse motorene ? Vetus eller Craftmann.  Noen + og - som kan nevnes ?

 

 

 

Du kan f.eks se på Volvo penta D2-50, Beta Marine 43 og Yanmar 4JH5E.  Yanmar ligger noe over ditt budsjett, men de andre to er vel innafor.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...