Matitten Startet 18.Mai.2020 Del på Facebook Startet 18.Mai.2020 Har en balje med en Mercedes motor marinisert av MTU. Mercedes nr er OM366LA og MTU sitt nr er 6R099TE91 Er det noen på forumet som har samme motor og har kjennksap til verkstedmanualer, hvor det er ok og kjøpe deler, tips og triks? Jeg finner tilnærmet ingeting ved googlesøk. Sitér dette innlegget Link to post
Saltos Svart 23.Mai.2020 Del på Facebook Svart 23.Mai.2020 Gode motorer dette som har hatt et allsidig bruksområde fra generatorer til maritimt og ikke minst i Unimog lastebiler. Hør med Normog på Lillestrøm. Sitér dette innlegget Link to post
J0pp3 Svart 23.Mai.2020 Del på Facebook Svart 23.Mai.2020 Bos Power Solutions iBergen er MTU forhandler.. Sitér dette innlegget Link to post
Toroa Svart 19.Juni.2020 Del på Facebook Svart 19.Juni.2020 Det er en helt vanlig Mercedes OM366LA industrimotor påbygget mariniseringsutstyr i Friedrichshafen av dengang Mercedeseide MTU. TE91 er den "største" i 099 serien, og ga 175 kW på 2600 o/min. (1DS). Dette var den siste rene dieselpumpemotoren som de laget. Bakdelene til denne varianten er ekstermt dyr sjøvannspumpe, og enda dyrerer varmeveksler. Dog er de bygget for å vare, og om jeg ikke husker feil heiv mtu på en 2 polet marinedynamo som heller ikke var gratis. Fordelene: Stiller du denne motoren opp mot datidens sammenlignbare motorer skjønner man hva en veldesignet marinemotor skal være. Det er ingen andre motorer fra samme tidsperiode som har samme byggekvalitet (noen vil nok si at jeg ikke er nøytral :) ) De rene motordelene selger alle Mercedes nyttebilverksteder, men mariniseringsutstyret og "elektronikk" får du som tidligere nevnt fra Bertel O. Steen Power Solutions i Bergen. Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
Matitten Svart 27.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2020 Takk for info. 🙂 Har du tilfeldigvis sprengskisser av motor og mariniserings komponenter? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.