NewOliver Startet 18.Mai.2020 Del på Facebook Startet 18.Mai.2020 Jeg har kjøpt en Askeladden 14 fot 1987 modell. Den er ikke særlig vedlikeholdt under. Se vedlagte bilder. Noen småsår også. Hva må jeg gjøre for å få den i god stand igjen? Sitér dette innlegget Link to post
Ttopp Svart 18.Mai.2020 Del på Facebook Svart 18.Mai.2020 Under kan du fjerne alt bunnstoff og primer deretter 5 strøk med epoxy primer. Sitér dette innlegget Link to post
Pitbullo Svart 18.Mai.2020 Del på Facebook Svart 18.Mai.2020 Jeg gjorde noe lignende i vinter med en GH14, da pusset jeg ned alt bunnstoff så godt det lot seg gjøre. Langs kjølen var det en del skader helt inn til glassfiber, her pusset jeg godt, og tok bort alt løst omkring skaden slik at at det ble en ren og fin flate. Deretter sparklet jeg opp kjølen med Biltema sin epoxysparkel slik at sårene ble plastret, samt at kjølen fikk tilbake sin opprinnelige form (den var godt slipt ned etter mange år med å bli dratt opp på svaberg). Sårene på min båt var ikke store eller alvorlig dype, derfor fungerte dette greit. Sparkelen var enkel å jobbe med, og ble hard som betong! Lett pussing etterpå, og så to lag med Biltema sin primer, før to strøk med bunnstoff. Dette er billig og enkelt. Det som er kjedelig er den første pussejobben. Den tar tid. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.