Jump to content

Tilbakeslagsventil på Toalett Ocean?


TrikkerN Lønning

Recommended Posts

 

(nok en dasstråd)

 

Jeg monterte et El.toalett fra Ocean i vinter.

 

I beskrivelse står det "Kan monteres over eller under vannlinjen". Så jeg går ut i fra at det er en tilbakeslagsventil?

 

Utfordringen er at jeg får vann tilbake fra slangen "ut".

Slangen går i en forsiktig bøy 20-30cm opp over bollen og og ligger rett ca 1,5m og deretter nedover til septiktanken, som ligger helt i bunnen.

Dersom jeg skylder bollen tom, både kjenner jeg og hører at det kommer vann tilbake fra slangen. 😊 

 

Frister lite og demontere alt. 

Redigert av TrikkerN Lønning (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Burde vel være en tilbakeslagsventil på dette ja.

Jeg har kjøpt dette i fjor https://www.maritim.no/toalett-elektrisk-innelukket-matro-12v

Og jeg sliter med at det suger alt ut av dassen, sådan at det ikke er noen vann igjen i dassen når en har kjørt møkka i tanken.

Jeg har slangen til å gå opp ca 30cm over utløpt fra dassen, før det går litt vannrett og så nedover igjen. Så det er helt klart en tilbakeslagsventil på mitt ja.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Takk for kjappe svar.

 

Jeg her prøvde å dobbeltsjekke montasjeanvisningen, men den er ikke verdt papiret den er skrevet på 😅

 

Siden slangen går oppover, så blir det noe gris å begynne å demontere igjen. En ekstra tilbakeslagsventil er vel bare å be om fremtidig trøbbel? 

Vurdere å klage på toalettet, men ender jo med å måtte demontere uansett. :giggle:

 

En annen ting som var irriterende var at utløpet kun er 1".

Redigert av TrikkerN Lønning (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...