Jump to content

Trimming av Suzuki 9,9 2008 til 15 hk?


krgb

Recommended Posts

Sønnen i huset har nettopp fått seg ny båt med en 2008/2009 modell Suzuki DF9,9. Ønsker selvsagt å "trimme" denne, og mener å ha lest og hørt ay 9,9 og 15 i praksis er samme motoren.

 

Men hvordan gjør jeg dette? 

 

På noen utgaver nevnes det noe om en "restrictor" som kan skiftes/borres opp, men jeg finner ingen slik sak i luftinntaket. 

 

Noen som har erfaring/kunnskap om dette? 

 

Det er denne maskinen: https://www.brownspoint.com/store/pc/suzuki/df9_9/2009.asp

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

linken åpnes fint i ny fane i min firefox,
Men den gjelder DF9.9B  , mens trådstarters motor er DF9.9.   
Ikke stålkontroll på suziki , men mistenker DF9.9 uten B deler 208cc blokka med DF8 ....?  :confused:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

I følge informasjon jeg fant på forskjellige plasser så kan DF9.9 kan trimmes til 15 hester. Det trengs en ny forgasser, kamakslingene har også forskjellige delenummer. Men om de er forskjellige fant jeg ikke noe svar på. 

 

Dette gjelder DF9.9, DF9.9A deler blokk med DF8. DF9.9B kan trimmes til 20 hester. 

Link to post
Share on other sites

abbor skrev On 1.5.2024 at 21.54:

Det trengs en ny forgasser, kamakslingene har også forskjellige delenummer. Men om de er forskjellige fant jeg ikke noe svar på. 

Har du finne data på ventilstørrelse?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...