Jump to content

Hvordan bruke frittfall Quick ankervinsj

925Riviera

Recommended Posts

Jeg mener å huske at det er en brems du kan stille for å hindre at kjettingen går for fort ut. Problemet er at om det blir for stramt går ikke ankeret ut av seg selv.  Jeg pleier å slippe ut kjetting på feelingen og trykke på opp for å stoppe den. Blir jo et dunk i vinsjen men tror det skal gå bra. 

Har hatt samme vinsj (bare eldre modell). Med bryteren velger du om du vil ha den i frittfall-funksjon eller fast utkjøring, og lar bryteren stå ider. Ved frittfall gjør bryteren at du løser ut cluchen når du kjører ut ca en omdreining. Innkjøring er lik uansett.

Når du kjører ut kjører du til du får frittfall (ca en omdreining) og når passe mengde kjetting har kjørt ut kjører du vinsjen inn (ca en omdreining). Da strammes cluchen og kabelaret står stille. 

Den vinsjen der kan du vel ikke stille hbor stram den skal være? Men du kan vel stille om den skal fungere som fritt fall eller kontinuerlig mating? Det er så vidt jeg husker den ene knappen der som styrer det.

"Standard" opplegg når du kun har kjetting er å ikke bruke fritt fall, for da røyser hele kjettingen ut som du har merket. De aller fleste har manuell utmating av kjetting, dvs at den mater ut sålenge du holder knappen ned.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...