925Riviera Startet 19.Mai.2020 Del på Facebook Startet 19.Mai.2020 Har en quick ankervinsj som har frittfall Bryteren er opp og ned. Når jeg holder bryteren for og slippe ut kjettingen så går den over på fritt fall skal jeg gjøre noe for og bremse den for den tømmer 50 meter kjetting. Sitér dette innlegget Link to post
lassepelle Svart 19.Mai.2020 Del på Facebook Svart 19.Mai.2020 Jeg mener å huske at det er en brems du kan stille for å hindre at kjettingen går for fort ut. Problemet er at om det blir for stramt går ikke ankeret ut av seg selv. Jeg pleier å slippe ut kjetting på feelingen og trykke på opp for å stoppe den. Blir jo et dunk i vinsjen men tror det skal gå bra. Sitér dette innlegget Link to post
925Riviera Svart 19.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2020 Ja jeg prøvde det og ta bryteren opp når jeg følte den var anker var i bunn, da kom det et lite smell så stoppet den og kjøre ut. Bare var litt usikker på om det var riktig metode.... Sitér dette innlegget Link to post
Eramar Svart 19.Mai.2020 Del på Facebook Svart 19.Mai.2020 Har hatt samme vinsj (bare eldre modell). Med bryteren velger du om du vil ha den i frittfall-funksjon eller fast utkjøring, og lar bryteren stå ider. Ved frittfall gjør bryteren at du løser ut cluchen når du kjører ut ca en omdreining. Innkjøring er lik uansett. Når du kjører ut kjører du til du får frittfall (ca en omdreining) og når passe mengde kjetting har kjørt ut kjører du vinsjen inn (ca en omdreining). Da strammes cluchen og kabelaret står stille. Sitér dette innlegget Link to post
925Riviera Svart 19.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2020 Har denne bryteren med opp og ned. Ser vinsjen frier ut ved at jeg holder den litt ned. Sitér dette innlegget Link to post
Eramar Svart 19.Mai.2020 Del på Facebook Svart 19.Mai.2020 Stemmer og så låser den igjen om du kjører litt opp Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 19.Mai.2020 Del på Facebook Svart 19.Mai.2020 Den vinsjen der kan du vel ikke stille hbor stram den skal være? Men du kan vel stille om den skal fungere som fritt fall eller kontinuerlig mating? Det er så vidt jeg husker den ene knappen der som styrer det. "Standard" opplegg når du kun har kjetting er å ikke bruke fritt fall, for da røyser hele kjettingen ut som du har merket. De aller fleste har manuell utmating av kjetting, dvs at den mater ut sålenge du holder knappen ned. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.