sap_2000 Startet 19.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 19.Mai.2020 Da sjansen bød seg for litt sjølukt i nesa kunne ikke skipper skuteløs si nei. En kompis har handlet seg en meget fin og velholdt Azimut 43s som skal hjem til oslofjorden. Flyr over i morgen tidlig. Avreise Bergen ser ut til å bli utpå dagen og satser på å komme et godt stykke nedover på den gode værmelding som er pr nå. Prøvde å friste en viss sørlending @Bjørn Løvjomås i farten. Om det er dårlige minner eller feil kaviar som er føden på turen er uvisst, men det klaffet dessverre ikke denne gangen. Så da får østlendingen gjøre så godt han kan med å finne veien hjem egenhendig AIS blir SAP ett-eller-annet Satser på å oppdatere litt underveis og evt litt video på BP FB-gruppa. noen som vet om gunstig og bra diesel mellom Bergen og karmsundet for tiden ? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
KDB Svart 19.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2020 Det var 7,99 hos Shell Kopervik for noen dager siden. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 19.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2020 Takker. Det er jo rasende billig Gode rykter på dieselen der? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
KDB Svart 19.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2020 Ja, tanker mye der aldri problemer, EN590. Eneste minus at pumpe går litt seint, stopper på 2500, men det er bare å starte på nytt igjen. Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 19.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2020 God disel ved innløpet til Røyksund kanalen på Bømlo,er ikkje sikker på pris Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 19.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2020 (redigert) Ser det foreslås alternativt drivstoff i reklamen..., vi gler oss :-) Redigert 19.Mai.2020 av Code0 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KDB Svart 19.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2020 Du går styrbord etter Hydro Karmøy, Shell ligger i Nordalsvågen. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 19.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2020 sap_2000 skrev 1 time siden: Da sjansen bød seg for litt sjølukt i nesa kunne ikke skipper skuteløs si nei. En kompis har handlet seg en meget fin og velholdt Azimut 43s som skal hjem til oslofjorden. Den der fulgte jeg med på når den lå på FINN. Godt oppgradert og så ut til å være velholdt God tur i morgen SAP Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
sap_2000 Svart 19.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2020 (redigert) 2 hours ago, KDB said: Ja, tanker mye der aldri problemer, EN590. Eneste minus at pumpe går litt seint, stopper på 2500, men det er bare å starte på nytt igjen. Takker igjen. Tror jeg har vært der inne før. Relativt trangt innløp mellom endel stenger ? 2 hours ago, husky dane 85 said: God disel ved innløpet til Røyksund kanalen på Bømlo,er ikkje sikker på pris Takker skal ha det i bakhodet og kjører jo rett forbi. Du mener de østre innløpet, sant? 1 hour ago, VannTro said: Den der fulgte jeg med på når den lå på FINN. Godt oppgradert og så ut til å være velholdt God tur i morgen SAP Takker @VannTro. Ja. Veldig godt ivaretatt og teknisk/ elektronisk oppgradert. Viste seg at det var bekjente av svigerfamilien som hadde den sist etter første eier. Har sett gjennom fakturaene ang oppgraderinger siste 2 år. De kan bringe en hardhaus i knestående for å si det slik Den har levd mesteparten av sitt liv i båtgarasje beskyttet for nedbør og UV stråler, og det synes.. Redigert 19.Mai.2020 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 19.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2020 (redigert) Må jo bare ønske god tur og vil nok følge med litt på turen når tiden strekker til . Ser når du ddukker opp og gi gjerne ett hint i tråden her når du er klar til avgang;-) Redigert 19.Mai.2020 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Fuglen Svart 19.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2020 sap_2000 skrev for 3 timer siden: Da sjansen bød seg Det flotte skipet... du var vel ikke tung å be? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 19.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2020 16 minutes ago, LALUNA II said: Må jo bare ønske god tur og vil nok følge med litt på turen når tiden strekker til . Ser når du ddukker opp og gi gjerne ett hint i tråden her når du er klar til avgang;-) Takker. Det skal jeg gjøre. 16 minutes ago, Fuglen said: Det flotte skipet... du var vel ikke tung å be? Ikke veldig Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 20.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2020 Noen ganger frister det ikke med stjernegriser.. ? men denne gangen fristet det ekstra lite. Måtte kle på meg lastebilen noen timer i dag og.. ? Lite håp dog...? Om ikke, god tur.. å husk at det er smørret som er flislim, å kaviar er pynt..det vet alle med litt respekt for seg selv, og det estetiske... Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
KDB Svart 20.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2020 Stemmer, du går inn mellom ett par staker på nordsiden. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 20.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2020 (redigert) @Bjørn Løvjomås Tenkte du ville svare noe slik så jeg laget en step by step veiledning om om hvordan kaviar blingser med ost SKAL lages forøvrig var det meget godt å få bekreftet and selveste rederinnen din og din egen svigermor er enig hvordan blingsenene skal monteres hehe nettop satt meg meg på bussen med de røde nesene. Sleng deg på en buss etterpå så plukker jeg deg opp i Stvg. Du skal tilpgmed få ekte hentekost servert ? Redigert 20.Mai.2020 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Sjøbliss Svart 20.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2020 (redigert) Godt tur @sap_2000. Det var virkelig en flott båt. Er finn annonsen link fortsatt å oppdrive? Gøy å lese litt spekk ? Følger med på turen. Ship-o-hoi! Redigert 20.Mai.2020 av Sjøbliss (see edit history) Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
sap_2000 Svart 20.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2020 (redigert) 9 minutes ago, Sjøbliss said: Godt tur @sap_2000. Det var virkelig en flott båt. Er finn annonsen link fortsatt å oppdrive? Gøy å lese litt spekk ? Følger med på turen. Ship-o-hoi! takker @Sjøbliss ? Annonsen her; https://www.finn.no/165337741 Er AIS B på den fant jeg ut. Lady in red ? Redigert 20.Mai.2020 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
tilplan Svart 20.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2020 Var blikkstille utenfor Jæren da jeg kjørte til jobb i dag. Vurderte å stoppe for å ta et bilde. Håper det holder seg slik. God tur Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 20.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2020 Riktig god tur over, SAP. Bjørn må jo skjønne at slike hentesmykker er forbeholdt deg. Rettsmurt kaviar eller ikke ... Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 20.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2020 Topp med en hentetråd. Følger spent med, flott skute og kan se ut til at det blir en flott tur. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 20.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2020 Blikkstille fjorder venter deg her vest sap Her på vei mot Austevoll.... Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 20.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2020 2 minutes ago, Ida Marie III said: Blikkstille fjorder venter deg her vest sap Her på vei mot Austevoll.... Nydelig ? Få steder er penere enn et vestland badende i sol. kanskje vi sees på veien da. Kjører Austevoll, bekkjarvik og nyleia. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Chilli Solbris Svart 20.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2020 Gleder meg til å følge med på ture @sap_2000! Bare pass på å ikke være så aktiv mellom klokka 7 og 15.30 i morgen. Togtrafikken har nok forsinkelser som det er!! Håper du får litt andre forhold over Jærens rev og Lista enn de @Atroenn og jeg hadde!! Gleder meg til bilder og beskrivelser! Dor ikke å snakke om bruksanvisninger på brødskiver!! Håper @Bjørn Løvjomås rekker deg i Stavanger! Og fra Arendal til Stavanger får ikke jeg forsinket togene heller! Det klarer Go Ahead helt på egen hånd!! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Trond123 Svart 20.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2020 God tur! Kopervik har god diesel ja. Trangt innløp, men bør gå fint. Lie på Sotra har også alltid ren diesel. Pleier å være blant bergensområdets billigste. Under Askøybroen (Askøysiden), var prisen 8,77kr/l den 15. mai. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 20.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2020 sap_2000 skrev for 2 timer siden: Nydelig ? Få steder er penere enn et vestland badende i sol. kanskje vi sees på veien da. Kjører Austevoll, bekkjarvik og nyleia. Vi har lagt oss til litt lengre vest i Austevoll...Bakkasund... Om vi ikke ser deg må du ha god tur... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.